lidt forskellige spørgsmål
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2012
lidt forskellige spørgsmål
Hej sf
Jeg har jo købt et brugt akvarium og i den forbindelse har jeg lidt blandet spørgsmål som jeg vil samle i en tråd
1. kan man se at den tidligere ejer har været lidt fortæt på fugerne nogle steder..
Spørgsmålet er så om jeg skal omfuge det eller det ikke har andet betydning end syns mæssigt
2. Baggrunden/ bagrruden udevendigt var malet sort, det er skrabet af da jeg gerne vil have den blå, var så nede i den lokal dyrhandler for at købe nogle nye blade til skraberen og spurgte dertil hvad hvor noget maling jeg skulle bruge til at male bagruden med, der sagde han at det skulle bare være plastikmaling, så videre ned til malerbutikken jeg tog for at købe det, der får jeg så at vide at det ikke ville holde og at det ville være lige til at skrabe af med en negl.. så hvad skal jeg bruge ??
3. Sumpen.
Jeg har fjernet alle skille væggene da jeg ville have dem til at side anderledes, samt at nogle af væggene ikke var i fuld brede, så der skal laves nogle nye, men vil 3 mm glas være tykt nok? Breden er 38cm og den første i skummer rummet skal være 24 cm høj??
Det var lidt til at starte med, der kommer nok flere
Jeg har jo købt et brugt akvarium og i den forbindelse har jeg lidt blandet spørgsmål som jeg vil samle i en tråd
1. kan man se at den tidligere ejer har været lidt fortæt på fugerne nogle steder..
Spørgsmålet er så om jeg skal omfuge det eller det ikke har andet betydning end syns mæssigt
2. Baggrunden/ bagrruden udevendigt var malet sort, det er skrabet af da jeg gerne vil have den blå, var så nede i den lokal dyrhandler for at købe nogle nye blade til skraberen og spurgte dertil hvad hvor noget maling jeg skulle bruge til at male bagruden med, der sagde han at det skulle bare være plastikmaling, så videre ned til malerbutikken jeg tog for at købe det, der får jeg så at vide at det ikke ville holde og at det ville være lige til at skrabe af med en negl.. så hvad skal jeg bruge ??
3. Sumpen.
Jeg har fjernet alle skille væggene da jeg ville have dem til at side anderledes, samt at nogle af væggene ikke var i fuld brede, så der skal laves nogle nye, men vil 3 mm glas være tykt nok? Breden er 38cm og den første i skummer rummet skal være 24 cm høj??
Det var lidt til at starte med, der kommer nok flere
Senest rettet af den_ lør 4. okt 2014 17:41, rettet i alt 1 gang.
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Re: Omfugning??
Et mere
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Hej Dennis!
Sådan ser mit også ud en del steder (som på det sidste/nederste billede), da forrige ejer har været lidt for sløset med brug af skraberen..
Ville dog kun være bekymret hvis der var skrabet så dybt, så der ligefrem kun var et par mm tilbage af fugen...
Sådan ser mit også ud en del steder (som på det sidste/nederste billede), da forrige ejer har været lidt for sløset med brug af skraberen..
Ville dog kun være bekymret hvis der var skrabet så dybt, så der ligefrem kun var et par mm tilbage af fugen...
Morten
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Super så prøver jeg sku at fylde vand i imorgen og tester om det holde tæt
- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8660 Skanderborg
Re: lidt forskellige spørgsmål
Du kan se hvad jeg brugte her:
http://blog.klabbe.net/wordpress/opbygning/baggrund/" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er rigtigt at man nemt kan skrabe det af med en negl.
Så du skal vurdere om du kan leve med det.
Jeg har bare små bløde dutter på mine magneter mod baggrunden, så går det fint.
http://blog.klabbe.net/wordpress/opbygning/baggrund/" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er rigtigt at man nemt kan skrabe det af med en negl.
Så du skal vurdere om du kan leve med det.
Jeg har bare små bløde dutter på mine magneter mod baggrunden, så går det fint.
- Jamox
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: På landet ;)
Hej Dennis
Tillykke med den nye balje
Jeg har brugt Folie købt hos den lokale skilte mand
Tillykke med den nye balje

Jeg har brugt Folie købt hos den lokale skilte mand

SLUT MED PAUSE ... 4 år må være nok
Nu er vi igang igen
Nu er vi igang igen
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Hey jamox
Takker mange gange det bliver sku lækkeret med lidt mere plads!
Den skimz skummer du har hvad har du vandstanden på der?? Det er også en større skimz skummer jeg skal have på med tiden og mener at den optimale vandstand for dem er den samme, så det kunne være lidt sjovt at høre også så jeg en ide om hvor højt den første skillevæg skal være, mener det er 18-24 cm der en den optimal vandstand på dem derfor tænker jeg at den skal være 24 - 26 cm høj den første væg i skummer rummet, det jo lidt lettere at hæve skummeren end at sænke den
Maleren snakkede og om der var kommet noget nye folie hvor kan smurte en form for silikone klæder på akvariet og tog man bare en vinduesskraber og ''skrabet'' folien på.
Har også googlet lidt og flere af spraymaling producerne skriver at det også kan bruges på glas så har lige været ude i skuret og sprøjte lidt på noget drivhus glas, så må vil se hvordan det hæfter. Hvis det virker er lidt vilde med den ide også tænker jeg lidt at jeg måske vil prøve at se om jeg i kan finde 2 nuancer af den blå også fade det med den lyseste øverst og fade den mørkere ind i bunden..
Hvad med glas tykkelsen??
Den skimz skummer du har hvad har du vandstanden på der?? Det er også en større skimz skummer jeg skal have på med tiden og mener at den optimale vandstand for dem er den samme, så det kunne være lidt sjovt at høre også så jeg en ide om hvor højt den første skillevæg skal være, mener det er 18-24 cm der en den optimal vandstand på dem derfor tænker jeg at den skal være 24 - 26 cm høj den første væg i skummer rummet, det jo lidt lettere at hæve skummeren end at sænke den
Maleren snakkede og om der var kommet noget nye folie hvor kan smurte en form for silikone klæder på akvariet og tog man bare en vinduesskraber og ''skrabet'' folien på.
Har også googlet lidt og flere af spraymaling producerne skriver at det også kan bruges på glas så har lige været ude i skuret og sprøjte lidt på noget drivhus glas, så må vil se hvordan det hæfter. Hvis det virker er lidt vilde med den ide også tænker jeg lidt at jeg måske vil prøve at se om jeg i kan finde 2 nuancer af den blå også fade det med den lyseste øverst og fade den mørkere ind i bunden..
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Så kommer der lige et om underlaget mellem akvariet og bordet.
Har læst at nogle bruger flamingo og andre skumunderlag fra jysk, så var lige i Jysk for at købet et skumunderlag, det tynde men det var kun 50 cm i breden, men de have så en luksus model som var 55 cm som er det bordet er, så det blev købt. Efter jeg er kommet hjem har jeg gået og tænkt lidt på om det kan være for blødt til formålet?? Så ville da lige høre hvad jeres mening er?
Alternativ har nogle lyddæmpingsplader til under gulvet liggende på loftet ( mener jeg nok) ville de være bedre
Det er dem her
http://www.jemogfix.dk/butik/byggemater ... 339&view=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Har læst at nogle bruger flamingo og andre skumunderlag fra jysk, så var lige i Jysk for at købet et skumunderlag, det tynde men det var kun 50 cm i breden, men de have så en luksus model som var 55 cm som er det bordet er, så det blev købt. Efter jeg er kommet hjem har jeg gået og tænkt lidt på om det kan være for blødt til formålet?? Så ville da lige høre hvad jeres mening er?
Alternativ har nogle lyddæmpingsplader til under gulvet liggende på loftet ( mener jeg nok) ville de være bedre
Det er dem her
http://www.jemogfix.dk/butik/byggemater ... 339&view=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
Det bedste og bruge er styrolit isoleringsplader , da de ikke bliver (Flade) med tiden , bruger dem selv på 3År det virker perfekt.
- Wiinberg
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Odense
Jeg bruger de plader du snakker om til min balje, det fungerer fint.
289 liter cube - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=72336
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Smulder de ikke i kanten ligesom alm flamingoplader??Mic4700 skrev:Det bedste og bruge er styrolit isoleringsplader , da de ikke bliver (Flade) med tiden , bruger dem selv på 3År det virker perfekt.
Og er dem her
http://www.jemogfix.dk/butik/byggemater ... 252&view=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jamox
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: På landet ;)
Vand højden i mit skummer rum er 19,5 cm og der funker det fint for migden_ skrev:Hey jamox

Brugte selv 3 mm glas til skillerums vægge, men ring eventuel til Niels Juel i næstved de er billige og giver en Go service

SLUT MED PAUSE ... 4 år må være nok
Nu er vi igang igen
Nu er vi igang igen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Jeg har de seneste fire år brugt dette http://kortlink.dk/jysk/ezm3" onclick="window.open(this.href);return false; fra Jysk, og er yderst tilfreds med detden_ skrev:Så kommer der lige et om underlaget mellem akvariet og bordet.
Det er dem her

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Marco R skrev:Jeg har de seneste fire år brugt dette http://kortlink.dk/jysk/ezm3" onclick="window.open(this.href);return false; fra Jysk, og er yderst tilfreds med detden_ skrev:Så kommer der lige et om underlaget mellem akvariet og bordet.
Det er dem her
Marco der lige præcis det jeg har købt
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Super så det bare i gangden_ skrev:Marco R skrev:Jeg har de seneste fire år brugt dette http://kortlink.dk/jysk/ezm3" onclick="window.open(this.href);return false; fra Jysk, og er yderst tilfreds med detden_ skrev:Så kommer der lige et om underlaget mellem akvariet og bordet.
Det er dem her
Marco der lige præcis det jeg har købt

Jeg har lagt dette http://kortlink.dk/thansen/ezth" onclick="window.open(this.href);return false; på først - meget nem at skære i

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
Marco R[/center]
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Er i fuld sving skal bare lige have malet baggrunden færdig, færdig lavet bordet også skal der laves pvc også kan jeg begynde at flytte tingene over i fra det gamle
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
I får lige et billede af baggrunden en 2-3 lag