Så må nok på jagt efter endnu en uønsket gæst

De 2 typer snegle jeg kender er en nøgensnegl, som ligner en montipora ædende snegl.KasperT skrev:Tak ole, men det nok ikke dem der har spist mine Zoa'er ud fra hvad jeg lige kan læse.
vi ved slet ikke nok om de snegles diet til at tage chancen men det er på din egen kontoKasperT skrev:Tak ole, men det nok ikke dem der har spist mine Zoa'er ud fra hvad jeg lige kan læse.
Hvis det er den hvide boldt ? Kunne det ligne en pineapple sponge.Preben skrev:Er dette en svamp eller en børste orm
God eller dårlig
Mvh Preben
PS ok det er svært at se men i midten, er der nogle børster som ligner dem fra børste orm
Jeps den er fin : )Preben skrev:God beskrivelse Jesper , det ligner en lille hvid ananas . Er den ok?
Mvh Preben
http://www.chucksaddiction.com/hitchhikers.html" onclick="window.open(this.href);return false;Thankfully most of what does hitch hike in with the rocks are harmless and add to the diversity of life within our aquariums. Yet there are some creatures that just do not belong in an enclosed system and can become a problem.
Efter at have "leget" med de hydroider et års tid vil jeg lige tilføje:pederrevnørd skrev:Hydroider
En lille sag, som mange fejlagtigt er glade for ved første øjekast. Ligner en lille sød polyp/koral som 'er kommet af sig selv.
Problemstillingen er at de kan brede sig ukontrollerbart - og samtidig brænder de vores elskede og dyrt indkøbte koraller.
Eneste kur jeg kender er saltsyre, og fisk som ikke er egnet til andet end FOWLR.
Så tag disse i opløbet - de kan virkelig blive til en plage.![]()
Sakset fra nettet - mulig naturlig kur![]()
------------------
Sea hare eats colonial hydroids
I have had these practically cover my rocks. I had become completely fed up with them, and after hours of searching, I decided to try the advice from the danireef site, which is to try the "Blunt-End Sea Hare" (Dolabella Auricularia).
I asked my LFS to find one for me and within a few hours of putting it into my tank, he was munching happily on the myrionema hydroids. At this rate he should eliminate most of them in a week or so. Highly recommended. Of course, as with any biological control, your results may vary due to the preferences of a particular animal. But, I can say it's worth a try and a lot easier and safer than blow torches or horse de-wormer. Most LFS will take them back after they clean out your tank. Since they are very good at eliminating hair algae but have voracious appetites, they are almost like rental lawn mowers or carpet shampooers and most people return them when the food supply has been exhausted, usually for a small refund.
-----------------------------
Mvh
Peder
Carsten skrev:Smid den i sumpen. Hvis den er uskadelig, finder den noget at spise. Er det en som lever af koraller eller lignende, så vil den nok gå til i sumpen.
Men hvad får dig til at tvivle på sneglen?
Jeg vil bruge en glasrosefjerner fra Joeys juice eller den fra Red Sea, det er mindre skadeligt for korallerne end saltsyre.Miguel skrev:Tak. Har bare lidt svært med at have dem siddende. I starten stak pindsvinet afsted med demMen håber de bliver siddende nu.
Nå så må jeg have den fjernet. Er det saltsyre jeg skal have fat i eller er der bedre forslag? Stenen kan tages op hvis det er.
Synes det ligner en stor Stromatella snegl.Palaarsuaq skrev:Hejsa. Jeg har fundet sådan en klat her i mit akvarie. Jeg kan ikke rigtig finde den her i tråden. Den minder aller mest om en snegl uden hus. Måske kan I hjælpe mig med finde ud af hvad det er.