Blå palet og Maroon Klovnfisk - Symbiose??
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2670 Greve
- Saltvand siden?: 2009
Blå palet og Maroon Klovnfisk - Symbiose??
Hejsa
Jeg har aldrig set det før, men kan en Blå Palet og Maroon Klovnfisk "danne par"? Jeg har ikke 2 af samme art i akvariet og har kun 2 de og så 3 andre fisk af andre arter, men 'Dori' og 'Nemo' danser konstant op af hinanden, knider finder i meget kærlige bevægelser og svømmer synkromt som var de bare de aller bedste venner i verden...
Er det normalt? Eller ligger der noget og ulmer? Evt. noget jeg skal være opmærksom på?
Det ser meget meget harmonisk og skønt ud ihvertfald..
Vh
Endnu en saltvandsnørd ^^
/ Jesper
Jeg har aldrig set det før, men kan en Blå Palet og Maroon Klovnfisk "danne par"? Jeg har ikke 2 af samme art i akvariet og har kun 2 de og så 3 andre fisk af andre arter, men 'Dori' og 'Nemo' danser konstant op af hinanden, knider finder i meget kærlige bevægelser og svømmer synkromt som var de bare de aller bedste venner i verden...
Er det normalt? Eller ligger der noget og ulmer? Evt. noget jeg skal være opmærksom på?
Det ser meget meget harmonisk og skønt ud ihvertfald..
Vh
Endnu en saltvandsnørd ^^
/ Jesper
- Dyhr
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
- Kontakt:
Re: Blå palet og Maroon Klovnfisk - Symbiose??
Min palet gør det samme med mit klovnepar 

Søg og du skal lede.....
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
Stimer blå palet i naturen eller svømmer de solo/par?
o_O
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Voksne paletter vi normalt ikke stime. De er solo, med undtagelse af parringssæsonen hvor hannen samler sig et harem på typisk 2-7 hunner.Jones skrev:Stimer blå palet i naturen eller svømmer de solo/par?
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
Tænkte bare at det kan have noget at gøre med den naturlige adfærd. Mange siger at deres lille palet søger selskab fra akvariets andre fisk.
o_O
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Paletten er nok en af de mest underholdende fisk med en meget spøjs adfærd - hvad jeg har set den lave af tricks igennem årene undre det mig bestemt ikke
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- phil
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2980 Kokkedal
- Saltvand siden?: 1980
Enig...jeg har en stor palet som bruger det meste af dagen med at styrte op til overfladen suge luft ind og slippe et par luftbobler på vej ned......besynderlig adfærd 

Husrevet på østkysten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 5900 Rudkøbing
- Saltvand siden?: 2014
Min palet svømmer ofte over i det hjørne hvor returen kommer ned, og så klemmer den sig fast i nogle sten og bliver blæst godt igennem. Min seksstribede gør lidt det samme