A' ska ha ny medie i min kalkreaktor, a ser lidt på A.R.M medie ved i hvor man kan få det fra, gerne en dansk netbutik?
Hvad me Mg er der nogle mærker som indeholder det mere end andre, og gør ARM medie det?
På forhånd tak
Altså, da jeg startede op med kalkreaktor for et par år siden, havde forhandlerne kun fin og extra coarse. Jeg har mere end én gang måtte sende et link til Carib sea´s hjemmeside, for at vise at der rent faktisk fandtes en mellem ARM, ingen kendte til den og jeg spurgte alle de forhandlere jeg kom hos. Og den første gang blev den også bestilt hjem til mig af Moby.Carsten skrev:Jeg tror nu ikke på nogen ny formel for ARM mediet, da det jo er et natur materiale.
Jeg købte os Decocean, så det fåes vel ved alle førende butikker.
Og netop det med at Grotech's mg tilsætning, kræver en lavere pH for at blive opløst, gør jo at der let kommer alt for meget ca og kh i vandet, da ARM's medie opløses ved en højere pH end Mg klumperne
Cido skrev:Hvor vidt ARM er et rent naturmateriale skal jeg være usagt, men på mine bøtter står der: Nu med 3 gange så meget magnesium.
Jeg holder fint de ca. 1400 i mg med en kh på omkring de 8 og en ca på omkring de 430.
I mine bøtter er der udover ARM mediet også nogle små sorte ca. 1 mm kugler, måske disse er det ekstra mg.
Mine bøtter er også Coarse, købt ved Saltvandsbutikken.
Mvh Lars
Jeg måtte lige ud og kigge på mine ARM bøtter. Der står det samme som på din, Lars. Men uanset hvor meget jeg ryster bøtten kunne jeg ikke se de kugler.Carsten skrev:Cido skrev:Hvor vidt ARM er et rent naturmateriale skal jeg være usagt, men på mine bøtter står der: Nu med 3 gange så meget magnesium.
Jeg holder fint de ca. 1400 i mg med en kh på omkring de 8 og en ca på omkring de 430.
I mine bøtter er der udover ARM mediet også nogle små sorte ca. 1 mm kugler, måske disse er det ekstra mg.
Mine bøtter er også Coarse, købt ved Saltvandsbutikken.
Mvh Lars
Det må være de kugler, for sådan nogle har jeg aldrig set
Det kan ikke betale sig at undersøge. Bruger en bøtte til 200,- om åretnbd skrev:Er der nogen, der har forsøgt med dansk undergrund? Kalk findes naturligt flere steder i DK, f.eks. Møns klint.
En eftermiddag til Møns klint, Mønsted kalkgruber etc. & en mukkert burde give fyld til utallige kalkreaktorer
Dansk kalk stammer fra kridttiden, dvs. perioden efter dinosauerne