Jeg går og overvejer hvordan jeg vil sætte ting fast i skabet, når nu jeg får min nye og fine akvarie.
Jeg vil helst undgå at skrue ting ind, men jeg har brug for et sted at placere min doseringspumpen og Profilux uden at de kan drukne i vand. Derfor tænkte jeg på nogle hylder. Desuden har jeg brug for at sætte strømskinne og driver til LED fast så de heller ikke ligger og roder.
Er det nogen der har erfaringer eller ideer til hvordan man kunne lave det, så det er muligt at fjerne igen uden for mange spor og huller?
/Morten N
Sætte ting fast
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Sætte ting fast
Fish-street laver en hylde som passer til deres dosering maskine. Hvordan den passer til andre ved jeg ikke.
http://www.fish-street.com/bracket_for_dosing_pump" onclick="window.open(this.href);return false;
Men tingene hænger jo ikke fast afsig selv. Så hylder kommer du til at skrue fast. Og en strømskinne skal nok også skrues fast, der er jo et træk, når man skal tage et stik ud. Led driverne kan du evt. forsøge at sætte fast enten med noget burrebændel eller noget kraftigt magnettape
http://www.fish-street.com/bracket_for_dosing_pump" onclick="window.open(this.href);return false;
Men tingene hænger jo ikke fast afsig selv. Så hylder kommer du til at skrue fast. Og en strømskinne skal nok også skrues fast, der er jo et træk, når man skal tage et stik ud. Led driverne kan du evt. forsøge at sætte fast enten med noget burrebændel eller noget kraftigt magnettape
- Gzus.dk
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Hvidovre
- Kontakt:
Jeg tænkte også mere på om det fx kunne lade sig gøre at lime en plade op med noget silikone, og så skrue ting fast på den.
Spørgsmålet er så om det er muligt at fjerne pladen og silikonen igen på et tidspunkt.
/Morten N
Spørgsmålet er så om det er muligt at fjerne pladen og silikonen igen på et tidspunkt.
/Morten N
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
Jeg bruger limpistol til at sætte ting op med, og det virker fint. (Måske endda for fint, for rykkede et skytte væv af væggen, en dag jeg skulle pille en stikdåse ned)
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Anders Børglum Christensen.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det kan du godt, men er ikke sikker på at du kan fjerne det uden at det kan ses bagefter.Gzus.dk skrev:Jeg tænkte også mere på om det fx kunne lade sig gøre at lime en plade op med noget silikone, og så skrue ting fast på den.
/Morten N
Du kunne prøve at lægge et par tykke klatter silicone på en træplade. Sætte et par tændstikker bag pladen, og så trykke den fast, således at tændstikkerne giver ca 2mm plads bag pladen. Og indtil siliconen er hærdet, holder du pladen på plads med noget gaffa tape. Når der er de par mm plads bag pladen, kan du få en hobbykniv ind bar og skære siliconen af.
- Ole Bach
- Foxface
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2013
Du kan købe noget montage klæber enten som tape eller dispenseret