søpindsvin død ?
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4270 Høng
- Saltvand siden?: 2014
søpindsvin død ?
Hej.
Mit ene søpindsvin lå samme sted som igår og jeg kiggede nærmere på den opdagede jeg at den var hul, tom inden i . Der var kun yderdelen tilbage.
Hvad kan ha ædtog slået den ihjel ? Jeg købte 2 inden ved Carsten decocean, små sorte og ikke så store som en bordtennis bold. Den anden er sikkert også død da jeg ikke har bemærket den i lang tid .
Jeg har eremkrebs, 4 1/2 store blåbenede og 6 rødbenede små, hvis de lever allesammen og ingen deciderede rovfisk. Kardinal og kirurger .vandtest ligger fint. Nogle der har et bud, ville gerne have vist et billede, men kan ikke oploade billeder.
Mit ene søpindsvin lå samme sted som igår og jeg kiggede nærmere på den opdagede jeg at den var hul, tom inden i . Der var kun yderdelen tilbage.
Hvad kan ha ædtog slået den ihjel ? Jeg købte 2 inden ved Carsten decocean, små sorte og ikke så store som en bordtennis bold. Den anden er sikkert også død da jeg ikke har bemærket den i lang tid .
Jeg har eremkrebs, 4 1/2 store blåbenede og 6 rødbenede små, hvis de lever allesammen og ingen deciderede rovfisk. Kardinal og kirurger .vandtest ligger fint. Nogle der har et bud, ville gerne have vist et billede, men kan ikke oploade billeder.
- Benny
- Dragefisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Saltvand siden?: 2010
Re: søpindsvin død ?
Søpindsvin kan godt være lidt følsomme i starten, så de er sikkert døde af sig selv, med søpindsvin må regne med lidt frafald. (så køb lidt flere en dem man minimum skal bruge)
Hilsen
Benny
Benny
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
Kan det passe at de er så langsomme, de røde tuxedo jeg havde i gl balje, de lavede nærmest race sammen. De tromlede bare derud af og væltede Mer eller mindre også alt som ikke sad urokkelig fast.
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Sunde søpindsvin er ikke langsomme - de trækker tydelige spor, og de vinder da et kapløb over en snegl.bmh skrev:Kan det passe at de er så langsomme, de røde tuxedo jeg havde i gl balje, de lavede nærmest race sammen. De tromlede bare derud af og væltede Mer eller mindre også alt som ikke sad urokkelig fast.
De er dog dårlige "shippere" og meget følsomme mht akklimatisering, vandkvalitet og tungmetaller i vandet.
Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Søpindsvin skal tilvænnes lige så langsomt som rejer. Altså over en del timer
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
Så kan det jo være derfor, brugte en 1/2 t da jeg fik dem. Men de røde tuxedo fik samme behandling og de fejlede aldrig noget. Solgte dem kun fordi de var de rene bøfler. Næste søpindsvin bliver tiden strakt.
I siger kræver lang tid også. Kan da ikke gælde Dannebrogs rejer, de fik en 1/2 time og stortrives.
I siger kræver lang tid også. Kan da ikke gælde Dannebrogs rejer, de fik en 1/2 time og stortrives.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jo det gælder alle rejer og søpindsvin.bmh skrev:Så kan det jo være derfor, brugte en 1/2 t da jeg fik dem. Men de røde tuxedo fik samme behandling og de fejlede aldrig noget. Solgte dem kun fordi de var de rene bøfler. Næste søpindsvin bliver tiden strakt.
At det gik godt denne gang for dig, betyder ikke at det også vil gøre det næste gang.
Du har været heldig, og det kan være fordi forskellen mellem dit vand og så det rejen kom i har været meget ens.
- FEM64
- Dragefisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8380 Trige
- Saltvand siden?: 2011
- Kontakt:
Kunne det ikke være en stor led fireworm? Jeg har mistet flere store snegle på den konto (tror jeg). Har en enkelt gang set "mordet" ske live. En turbo lå på bunden og en pæn stor fireworm snoede sig ret hurtigt hen til den og ind under skallen. Hvad der skete derinde kunne jeg ikke se men huset var tomt dagen efter. Ser jeg det igen, så griber jeg aktivt ind.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....!
[/center]