Lys og Hugo
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2014
Lys og Hugo
Har et 80l akvarium med et armatur med 3x36w pl-l rør jeg har sat dem så et tænder kl 10 og de to sidste tænder kl 12 og to slukker kl 20 og det sidste slukker kl 22 er det længe nok eller for længe?
Og hvad fornogle rør vil folk forslå jeg sætter i lige nu har jeg med blå og hvid.
Så har jeg en 'hugo' der æder og skider helt vildt men vil der blive ved at være mad nok i akvariet til ham/hende kan han spise andet end alger eller?
Så har han valgt og have wc i den ene ende af akvariet og han besørger pænt meget skal hans lort støvsuget op eller vil de forsvinde de af sig selv?
Og hvad fornogle rør vil folk forslå jeg sætter i lige nu har jeg med blå og hvid.
Så har jeg en 'hugo' der æder og skider helt vildt men vil der blive ved at være mad nok i akvariet til ham/hende kan han spise andet end alger eller?
Så har han valgt og have wc i den ene ende af akvariet og han besørger pænt meget skal hans lort støvsuget op eller vil de forsvinde de af sig selv?
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Re: Lys og Hugo
Jeg ved ikke noget om lyset, men det med lortet lyder da umiddelbart voldsomt i mine ører. Ku godt være du skulle ringe efter Snave slam, det kan jo være der er penge i lortet
Har du i øvrigt set det afsnit af Klovn hvor Frank lægger en 8 punds venstredrejet i kattebakken? Jeg tænker, kunne da være du skulle sætte et webcam op og se om der er andre end Hugo der besørger i din balje.
Der er da for resten også et andet afsnit af klovn hvor der er lort i vandet: " onclick="window.open(this.href);return false;
Spøg til side, med mindre du kan overtale din Hugo til at spise andet end alger (hvilket vist kan være en noget nær umulig opgave) vil der desværre ikke i længden være foder nok til ham i en 80L balje.

Har du i øvrigt set det afsnit af Klovn hvor Frank lægger en 8 punds venstredrejet i kattebakken? Jeg tænker, kunne da være du skulle sætte et webcam op og se om der er andre end Hugo der besørger i din balje.

Der er da for resten også et andet afsnit af klovn hvor der er lort i vandet: " onclick="window.open(this.href);return false;
Spøg til side, med mindre du kan overtale din Hugo til at spise andet end alger (hvilket vist kan være en noget nær umulig opgave) vil der desværre ikke i længden være foder nok til ham i en 80L balje.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 10
Hehe så store en hans bæ dog ikke man store i forhold til hans størelse.
Der er egenligt rigtig mange sjovt afsnit af klovn der omhandler lort
Hvad ville jeg kunne forsøge og lokke ham til at spise og nogle måder og kunne forsøge på?
Han er en cool fisk så vil da helts ikke af med ham..
Der er egenligt rigtig mange sjovt afsnit af klovn der omhandler lort
Hvad ville jeg kunne forsøge og lokke ham til at spise og nogle måder og kunne forsøge på?
Han er en cool fisk så vil da helts ikke af med ham..
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Prøv og klik på: Hugo så ryger du over i wiki'en hvor der står mange gode ting. Skulle efter sigende være muligt at lære ham at spise nori tang (lykkedes dog ikke for mig, da jeg havde min 128L)
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Synes også at 3x36w rør lyder lige voldsomt nok over et 80 liters.
Er du sikker på at det er Pl rør og ikke T5 compact rør du har siddende?
Pl rør findes så vidt jeg ved ikke i andre farver end "hvid", læs gul over akvarie. Hvorimod T5 rørene findes i hvid og blå.
Men bortset fra det, så kan det være rimeligt svært at finde de der T5 compact rør her i landet. De fik aldrig rigtig den udbredelse som forventet.
Et alternativ er at få fat i nogle almindelige 24w T5 rør og så sætte et hvid og et blåt over.
Du bør nok suge slammet op fra akvariet, da det kan være med til at give en masse næring til vandet og derved en masse alger.
Pl rør findes så vidt jeg ved ikke i andre farver end "hvid", læs gul over akvarie. Hvorimod T5 rørene findes i hvid og blå.
Men bortset fra det, så kan det være rimeligt svært at finde de der T5 compact rør her i landet. De fik aldrig rigtig den udbredelse som forventet.
Et alternativ er at få fat i nogle almindelige 24w T5 rør og så sætte et hvid og et blåt over.
Du bør nok suge slammet op fra akvariet, da det kan være med til at give en masse næring til vandet og derved en masse alger.
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2007
Carsten er næring i vandet ikke et ønsket tilfælde her hvor næring bliver til alger der bliver til mad for hr HugoCarsten skrev:Synes også at 3x36w rør lyder lige voldsomt nok over et 80 liters.

Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier 

-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 10
Det er godt nok pl rør.
Har også fundet nogle med hvid og blå viste bare ikke om det var andre der var bedre så nogle med rød og hvid også.
Har lavet sådan det simolere solopgang og solnedgang ved at dimme op og ned over en halv time når det tænder og slukker har hørt det kunne hjælpe til med at ikke få så stresset fisk er det rigtigt?
Takker for svar vil suge det op det er heller ikke sådan vildt lækkert og se på..
Har også fundet nogle med hvid og blå viste bare ikke om det var andre der var bedre så nogle med rød og hvid også.
Har lavet sådan det simolere solopgang og solnedgang ved at dimme op og ned over en halv time når det tænder og slukker har hørt det kunne hjælpe til med at ikke få så stresset fisk er det rigtigt?
Takker for svar vil suge det op det er heller ikke sådan vildt lækkert og se på..
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 10
ja okay
kender du en side/bog hvor man måske kan læse noget om lysforhold og farver.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Bøger findes der ikke noget af. Men da du har de der rør er dine muligheder meget stærkt begrænset.Handler82 skrev:ja okay
Det er nok lettere at du spørger mere præcist ind til det du vil vide noget om, for der findes et fuldstændigt
uoverskueligt antal sider hvor der står blot en lille smule om tingene.
Men et er helt sikkert, du bruger alt for meget lys på det lille akvarie.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Skal vi ikke blive enige om at langt de fleste ikke kan få "Hugo" til at spise andet end alger. Men nogle få oplever at de stort set er alt ædende.Erik skrev:Vil da lige indskyde at min " Hugo" spiser ALT hvad der bliver serveret i akvariet, Mysis-rejer-muslinger osv. så det tror jeg ikke du skal frygte ang. mad til hugo. mvh. Erik
Personligt har jeg aldrig fået dem til at tage andet end alger.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 10
Okay jeg har 3 fatninger til pl rør hvor jeg kan tænde et rør og de to sidste hænger sammend.
Har fundet rør der er hvid/hvid hvid/blå hvid/rød og blå/blå. Hvad farver vil du forslå jeg vælge/sætte sammend?
Og hvor mange brand timer i døgnet skal henholdsvis det ene og de to andre have?
Har fundet rør der er hvid/hvid hvid/blå hvid/rød og blå/blå. Hvad farver vil du forslå jeg vælge/sætte sammend?
Og hvor mange brand timer i døgnet skal henholdsvis det ene og de to andre have?