Der er mange meninger om dette. Der er nogen der mener, at man kan starte op på bakterier og så en
fisk i, med det samme, til at give næring til disse bakterier. Se Dr. Tims video om deres "One and only". Denne metode, har sikkert virket for lige så mange, som den ikke har virket for.
Jeg er selv i indkøring nu. Mit har kørt i lidt over en måned nu, og jeg har valgt at putte lidt
snegle i og et par nemme
LPS koraller. Korallerne, synes jeg, er gode til at give en indikering af hvordan vandet er, udover de værdier man kan måle. Hvis de er tilbagetrukket i polypperne, så spiller det ikke helt dernede

Jeg har haft målt mit vand, og alle værdier var fine, men korallerne var stadig ikke glade. Men nu efter et par uger, er de ved at komme flot ud. Det tager jeg som et tegn på, at tingene er ved at rette sig ind

Fordelen ved korallerne, frem for
fisk, er at de ikke skal fodres, da de bruger næring fra vandet. Du kan selvfølgelig risikere, at tømme akvariet for næring, men det er jo en possitiv problemstilling i indkøringen. Hellere for lidt end for meget. Som sagt er jeg selv forholdsvis ny, så jeg vil sikkert få et par ord med på vejen, på dette, men dem hører jeg gerne