Peder:
Lys: 2 x max-spect 160w , tænder kl 10.30 langsomt. Først Rigtig tændt til middag .. Slukker ned til kl 23
Værdier :
Kh 9
Ca 420
Mg 1450
Temp 27
No3 er ca 02-05 (for lavt )
Po4 har jeg kun hanna til, men den er ikke høj! Har ikke alge problem og kører med magneten hver 3 dag. Heller ikke algehelvede på sten eller noget, Kun småtteri. Kører med 80gr rowa i reaktor.
Er begyndt at tilsætte SangoKai nutricomp. Igen et par gange om ugen. Derudover dagligt 20dråber sango zx (aminosyrer) . Er først lige begyndt på det forleden da jeg har fået lidt nye
koraller i.
Salt : blue treasure, men skiftede for 14 dage siden 200 liter vand med red sea coral Pro! Har en spand med DJ Salt. Tænkte det var på tide med nyt salt , da jeg har kørt med BT i et år nu.
De røde
alger begyndte at komme for 1,5-2 måneder siden , men ville se om det gik i sig selv igen. Det har - indtil videre- ikke været noget problem... Men blev bare lidt træt af og se de små totter!:-)
Jeg har en stor nyindkøbt grotech
kalkreaktor som jeg smider på snart ... Indtil videre har det været manuel dosering af ballingsalte. Jeg valgte jo på et tidspunkt at doserer ca bare ved at hælde det uopløst i sumpen, hvilket jeg har indset gav bagslag. Men tror nu ikke det er skyld i de røde totter . Tilgengæld kan den mærkelige belægning jeg havde, tilskrives dette . Så det bliver tilsat rigtigt nu.
Mine tuxedos dør .. Hvorfor ved jeg ikke. Har mistet 3! Sidst købte jeg 2 hos Carsten , hvoraf den ene døde dagen efter og den anden klarede en uge. Mit diadema setosum lever i bedste velgående !?
Flemming :
Ja måske man skulle prøve med nogle flere og større . Havde du
alger der var magen til mine ?
Har et par enkelte som har en pæn stor størrelse , som meget gerne skulle være de ægte! Må se hvor jeg få fat i nogle flere ægte.. Bliver nok svært !
Thue: det ved jeg faktisk ikke lige hvordan og hvorledes ... Må jeg sige!