det ser jo totalt flot ud

Jeg vil gerne hjælpe dig, men er ikke helt med på hvad du mener. Hvilket program bruger du, GHL Controlcenter, eller Profilux Control?klaus d-n skrev:Hej Tom
Jeg har købt Kim`s " Polsen " gamle akvarie og sat det op, teknikken er stort set på plads, men mangler computeren, hvor jeg skal sætte de forskellige styringer til.
Jeg kunne godt tænke mig at sætte det op lige som dit, det er en Ghl 3 ex.
Men hver gang jeg kommer ind i system- Di.PB. at s1-s4-så kommer jeg ind i 3 menuer og uanset hvad jeg trykker på, spørg den om jeg vil save uden at jeg har fået sat noget, hvad er det jeg gør forkert.
Mvh.
Klaus
Det er rigtigt, man skal undgå at det hele bliver for kompakt, men desværre bestemmer korallerne selv hvordan de vælger at vokse, og nogen gange må man gå lidt hårdt til værks, men de finder sig sgu i det alligevel.AndersBoerglum skrev:Det er sjovt med sådan en pistolreje
Dit akvarium er sgu for fedt, Tom. Husk nu at poste billeder hver gang du kommer med en update!
Tror også at man bør grovbeskære de store koralkolonier for at være sikker på, at der er ordentligt flow igennem korallen.det ses i hvert galt ofte at der går stn i en koral som er blevet for tæt, især ved seriatopora.
Jeg tvivler på at en pistol reje er grunden til at de fisk er døde.kanstrup skrev:Jeg er også blevet drevet til vanvid at meget høje kliklyde fra akvariet præcist som du beskriver det. Det er gerne to klik efter hinanden og tit om aftenen. Det kan være så højt så jeg har måtte stå ud af sengen et par gange fordi jeg var overbevist om at noget var væltet eller et glas knækket i akvariet. Det har stået på i et år nu. Og lige meget hvor i akvariet jeg kigger og lyser i sprækker osv så kan jeg intet se. Men jeg tror også det er en pistol reje jeg har. Jeg har i den periode også mistet en xanthurum kirug og en sweetlips som havde det fint om aftenen men dagen efter lå de døde på bunden. Kan en pistol reje være synderen? Og hvordan fandt du din.?
Hej Tomgnizten skrev:Jeg vil gerne hjælpe dig, men er ikke helt med på hvad du mener. Hvilket program bruger du, GHL Controlcenter, eller Profilux Control?klaus d-n skrev:Hej Tom
Jeg har købt Kim`s " Polsen " gamle akvarie og sat det op, teknikken er stort set på plads, men mangler computeren, hvor jeg skal sætte de forskellige styringer til.
Jeg kunne godt tænke mig at sætte det op lige som dit, det er en Ghl 3 ex.
Men hver gang jeg kommer ind i system- Di.PB. at s1-s4-så kommer jeg ind i 3 menuer og uanset hvad jeg trykker på, spørg den om jeg vil save uden at jeg har fået sat noget, hvad er det jeg gør forkert.
Mvh.
Klaus
Mht til opsætning som mit, afhænger jo af hvad du har af udvidelser på Profiluxen. Hvad er det specifikt du vil have sat op.
Det kan meget vel være, jeg har ikke den store erfaring med Apples ting, prøv evt. at se på GHL´s forum, jeg mener jævnligt at have set spørgsmål omkring brugen af Apple sammen med GHL´s stuff.klaus d-n skrev:Hej Tom
Jeg ved ikke om der er en fejl eller jeg bare er en klovn til det, men jeg er nu bange for at det er det sidste.
Men er det fordi det bliver kørt over en pc, for efter hvad jeg kan se er der kun program til Windows, men jeg har Appel.