Er der nogen der har et godt råd mod røde cyano.
Jeg har lidt på bundlaget.
Hvad kan man gøre?

Kan Rowa tage det selv om der ikke er noget fosfat i vandet.Gulkan skrev:Er akvariet indkørt? Dosere du med aminosyre så hold en pause med det og/eller kør evt. med Rowa i en periode.
Hvad vil du med bakterier??smukfisk skrev:Kan man få noget der kan give lidt bakterie ?
Carsten skrev:Hvad vil du med bakterier??smukfisk skrev:Kan man få noget der kan give lidt bakterie ?
Det er næring du skal bruge.
Sango-kai kan være svaret på dine problemer.
Det fås lige her:smukfisk skrev:Carsten skrev:Hvad vil du med bakterier??smukfisk skrev:Kan man få noget der kan give lidt bakterie ?
Hej Carsten
Hvor kan man købe det henne, ved du det ?
Carsten skrev:Det fås lige her:smukfisk skrev:Carsten skrev:Hvad vil du med bakterier??smukfisk skrev:Kan man få noget der kan give lidt bakterie ?
Hej Carsten
http://www.decocean.dk/shop/s/Sangokai" onclick="window.open(this.href);return false;
Det må være dem her, ellers må Peder lige rette det.smukfisk skrev:Carsten skrev:Det fås lige her:smukfisk skrev:Carsten skrev:Hvad vil du med bakterier??smukfisk skrev:Kan man få noget der kan give lidt bakterie ?
Hej Carsten
http://www.decocean.dk/shop/s/Sangokai" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvad er det for en af dem jeg skal købe
Hej Pederpederrevnørd skrev:Det er korrekt hvad Carsten linker til, derudover vil jeg anbefale dig at indstille din skummer til at køre mega tørt. Den laver formentlig "våd te" i øjeblikket.
Du skal have lidt næring.
Gå efter 1-4 i No3, og mellem 0,03-0,08 i Po4
Jeg skal lige være helt sikker på at det er Cyano vi taler om ? Dine værdier kunne oz give dig Dinoflagellater. De ligner lidt Cyano, men er brune - med luftbobler i toppen, og forsvinder i løbet af natten - for at komme stærkt igen når lyset tænder.
Hvis dette er tilfældet er kuren noget andet
Held og lykke med det.
Mvh
Peder
Det er også kun foran, men når jeg ser på bundlaget er er godt nok cirkulation.Carsten skrev:Nu ser dit angreb ikke ud til at være særligt voldsomt, en del angreb kan slåes nej, blot med en forøget vandcirkulation.
Når man kigger på det billede du har lagt op, så ser det ud til at er ikke er
noget cyano bagved stenene, men kun på forsiden, da kunne godt tyde på en for dårlig cirkulation.
Boyds chemiclean, er oftest pulver, men fås dog også som vædske
Som en del andre skriver, der er altid Cyano i vandet, spørgsmålet er om omstændighederne er der.smukfisk skrev:Jeg har vedhæftet et billede af det.
Jeg må have købt det væske, så håber jeg det kan hjælpe.
Boyds påstår hårdnakket at det ikke er penicilin der er i chemiclean. Men at det skulle være et oxyderings middel.Christian JS skrev:og det slår også en masse gavnlige bakterier ihjel, og det må alt andet lige være skidt.