Hej SF
Bidt af saltvand! Er det en sygdom eller en mental brist? Eller er det bare et ønske om at have noget smukt at kigge på når man komme hjem fra en stresset hverdag. Uanset hvad så er jeg ved at bygge min egen drøm!
Nu har jeg brugt virkeligt mange timer her på SF (Min forstående kone snakker om OCD) og har forsøgt at danne mig en ide om hvad der skal til for at få en æld gammel drøm opfyldt.
Jeg har besøgt Carsten og hans kvadratiske akvarium. Fantastisk flot og jeg blev faktisk så betaget at jeg aldrig fik stillet de spørgsmåljeg havde planlagt! Erik, Crazy Seahorse, har jeg også været på besøg hos. At sidde i hans
akvarie værelse er en anderledes oplevelse. Fantastisk
koraller. Begge to fine folk med ild i blikket når snakken falder på saltvand. Tusinde tak begge to for inspiration og jeres tålmodige svar på min spørgsmål.
Udover SF er
http://www.lulu.com/shop/joachim-morten" onclick="window.open(this.href);return false; ... 29666.html bog blevet læst flere gange.
Efter nu have gået frem og tilbage omkring hvornår jeg skulle gå i gang og hvordan det skal se ud er valget falddet på et akvarium på 160x65x65. Det passer ind i stuen og det giver en fornuftig størrelse.
Sump bliver bxdxh 120x55x45. Bima har været til stor hjælp med at finde de rigtige mål.
Jo jeg vil gerne have Pederrevnørds balje men så skal jeg nedlægge min egen seng. Det sætter jeg sgu grænsen.
Akvariet kommer om et par uger sammen med
sump.
Så er der teknikken!
Jeg laver et porsa bord. Jeg overvejede at lave bordet selv i træ men syntes at størrelsen på tømmer tog for meget plads. Gulvet i min stue er vildt skævt så jeg måtte have muligheden for at justere ben længden.
Sump: Nu har jeg læst side op og ned om levende sten og DSB. Levende sten er der en holdning om at det skal man have, lidt divergerende meninger om hvor mange. DSB er en anden sag. Jeg mener rent ideologisk at der må være søgræs i et ocean omend det er et meget lille ocean. Jeg er sikker på at ole kekkonen vil støtte mig i dette. Nu må vi se om det er helt gag-gag.
Bordet på plads, Bima limer så han er helt skæv!
Akvarier skal vejes i ton.