Plankton - Phytoplankton start

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Brugeravatar
The Baptizer
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
11
Postnummer: 7330 Brande
Saltvand siden?: 2014

Re: Plankton - Phytoplankton start

Indlæg af The Baptizer »

TimW skrev:Den helt klart bedste gødning jeg har brugt den gang til mit phyto er miracle gro all purpose og har prøvet mange
Altså sådan noget gødning som man vander sine stueplanter med?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

The Baptizer skrev:
TimW skrev:Den helt klart bedste gødning jeg har brugt den gang til mit phyto er miracle gro all purpose og har prøvet mange
Altså sådan noget gødning som man vander sine stueplanter med?
Jeps.
Det er så også det der efter min mening går det noget betænkeligt at bruge direkte i akvariet.
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af Kasper j. »

Hvis man køber sådan en phytoplankton kultur hos koralfarmen, hvor lang tid kan den så holde sig ? Og hvor meget skal man dossere pr. 100 L ?
Brugeravatar
The Baptizer
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
11
Postnummer: 7330 Brande
Saltvand siden?: 2014

Indlæg af The Baptizer »

Carsten skrev:Jeps.
Det er så også det der efter min mening går det noget betænkeligt at bruge direkte i akvariet.
Også min tanke. Det har jo tit været oplagt at bruge pottepalnte-vandkanden når der skal efterfyldes lidt vand i akvariet, men jeg har aldrig ville gøre det netop pga gødningen. Men på den anden siden, hvis planktonen optager alt gødningen, skulle det jo ikke vare noget problem når man fodre med planktonen i akvariet.

@Kasper: Hvis du bare skal bruge den som foder, skulle det kunne holde sig en måneds tid i køleskabet og der er det ikke nødvendig at gøde det.
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af Kasper j. »

The Baptizer skrev:
Også min tanke. Det har jo tit været oplagt at bruge pottepalnte-vandkanden når der skal efterfyldes lidt vand i akvariet, men jeg har aldrig ville gøre det netop pga gødningen. Men på den anden siden, hvis planktonen optager alt gødningen, skulle det jo ikke vare noget problem når man fodre med planktonen i akvariet.

@Kasper: Hvis du bare skal bruge den som foder, skulle det kunne holde sig en måneds tid i køleskabet og der er det ikke nødvendig at gøde det.
Okay, hvor meget skal man cirka bruge pr. dag til eks. 200 L akvarium ?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Kasper j. skrev:
The Baptizer skrev:

Okay, hvor meget skal man cirka bruge pr. dag til eks. 200 L akvarium ?
Det er et svar som ingen kan give.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"