"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Montipora video

Forum for generel snak omkring saltvand.
Jesper ØH
Reactions:

Re: Montipora video

Indlæg af Jesper ØH »

Her er et gammelt billede af min rainbow og pokerstar.
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg
Brugeravatar
Clauslh
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 242
Tilmeldt: tors 20. dec 2007 20:23
16
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2007

Re: Montipora video

Indlæg af Clauslh »

crazy seahorse skrev: Jeg fik et frag fra Clauslh. Det er en M. undata, men den har røde polypper.
Flot frag (tak for den Claus)
Kender du den?

Erik
Hej Erik selv tak :-) det manglede bare
Jeg har fundet et gammelt billede af moderen den nogenlunde gengiver farverne (dog er polypperne mere røde)
Den er købt som en m. undata fra Dejong for år tilbage.
DSC01225 (Large).JPG
The key to succes in this hobby is not having the ultimate system and the hottest equipment –
it’s the effort that you put in.
Jesper ØH
Reactions:

Re: Montipora video

Indlæg af Jesper ØH »

Kæft den er Nice : ) Sådan ser min montipora undata true undata ikke ud. Jeg har en anden incrusting monti som jeg heller ikke helt ved hvad er, den er købt som undata som de jo ofte navngiver dem, jeg har haft den i mange år og den vokser langsomt.
Vedhæftede filer
image.jpg
montipora undata true undata
montipora undata true undata
Jesper ØH
Reactions:

Re: Montipora video

Indlæg af Jesper ØH »

Senest rettet af Jesper ØH tors 28. aug 2014 22:33, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3815
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Montipora video

Indlæg af crazy seahorse »

Clauslh skrev:
crazy seahorse skrev: Jeg fik et frag fra Clauslh. Det er en M. undata, men den har røde polypper.
Flot frag (tak for den Claus)
Kender du den?

Erik
Hej Erik selv tak :-) det manglede bare
Jeg har fundet et gammelt billede af moderen den nogenlunde gengiver farverne (dog er polypperne mere røde)
Den er købt som en m. undata fra Dejong for år tilbage.
DSC01225 (Large).JPG
@ Claus
Det er et rigtig fint frag og den står rigtig flot her. Den er jeg meget glad for.
Lidt skæg overlevering vi fik lavet.
På en afsides, mørk og øde rasteplads inde i skoven ved Ishøj dyrepark. Der holdt én bil med positionslys på, intet andet.
Så jeg troede det var Claus. Jeg kørte helt op på siden af bilen og steg ud af min bil. Inden jeg var nået rundt om køleren på kareten, så tog pokker ved den anden bil.
Nu er jeg et stort skrummel, over 190 cm og over 100 kg, så den stakkels fyr er sikkert blevet forskrækket. Det kom i hvert fald fart over ham.
Indrømmet, det må også have set skummelt ud. Lidt lyssky.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Clauslh
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 242
Tilmeldt: tors 20. dec 2007 20:23
16
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2007

Re: Montipora video

Indlæg af Clauslh »

crazy seahorse skrev: @ Claus
Det er et rigtig fint frag og den står rigtig flot her. Den er jeg meget glad for.
Lidt skæg overlevering vi fik lavet.
På en afsides, mørk og øde rasteplads inde i skoven ved Ishøj dyrepark. Der holdt én bil med positionslys på, intet andet.
Så jeg troede det var Claus. Jeg kørte helt op på siden af bilen og steg ud af min bil. Inden jeg var nået rundt om køleren på kareten, så tog pokker ved den anden bil.
Nu er jeg et stort skrummel, over 190 cm og over 100 kg, så den stakkels fyr er sikkert blevet forskrækket. Det kom i hvert fald fart over ham.
Indrømmet, det må også have set skummelt ud. Lidt lyssky.

Erik
Hejsa Erik ha det var godt nok god gas :-) håber han kunne falde i søvn om aftenen
Hvis der nogen der har set det kunne de godt have tænkt sit.
Jeg har fået taget et billede i går der er noget bedre
Der er nok tale om:
montipora undata jedi mind trick
m undata jedi mind trick.JPG
m undata jedi mind trick.JPG (48.84 KiB) Vist 1564 gange
Hvis man googler denne passer billederne i hvert fald :GO
Her hos mig har den det rigtigt godt og voksen godt til taget typen i betragtning.
Den ligger faktisk og slås med plads men min Blue Polyp Cap (se øverst til venstre)
WP_20140826_16_39_48_Pro(1) (Large).jpg
The key to succes in this hobby is not having the ultimate system and the hottest equipment –
it’s the effort that you put in.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3815
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Montipora video

Indlæg af crazy seahorse »

Bingocaller skrev:Erik er dine vokset ud over noget ? De sad jo på nogen store plugs og var store ?
@ Mark
Altså, den vokser ud over eegcraten, men ellers har jeg ikke gjort noget før for at den kunne encruste over på noget andet.
Men jeg er begyndt at lave dics med større diameter, som de kan brede sig ud på.
Jeg lavede et par stykker som en test, fordi min gyldne Monti også voksede ud på eegcraten. De virker fint.
Den ene satte jeg en firkant af eegcrate ned i midten af discen. Så kan reefplug´en stikkes derned i og de kan brede sig ud på discen.
Planen er, at jeg nemmere kan skære i discen og derved lave frags, mens moderkorallen er intakt. Indtil videre ser det ud til at virke.

Skal du snart i gang igen Mark?

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Montipora video

Indlæg af Bingocaller »

crazy seahorse skrev:
Bingocaller skrev:Erik er dine vokset ud over noget ? De sad jo på nogen store plugs og var store ?
@ Mark
Altså, den vokser ud over eegcraten, men ellers har jeg ikke gjort noget før for at den kunne encruste over på noget andet.
Men jeg er begyndt at lave dics med større diameter, som de kan brede sig ud på.
Jeg lavede et par stykker som en test, fordi min gyldne Monti også voksede ud på eegcraten. De virker fint.
Den ene satte jeg en firkant af eegcrate ned i midten af discen. Så kan reefplug´en stikkes derned i og de kan brede sig ud på discen.
Planen er, at jeg nemmere kan skære i discen og derved lave frags, mens moderkorallen er intakt. Indtil videre ser det ud til at virke.

Skal du snart i gang igen Mark?

Erik
Ja med sådan nogen montier som man havde i gamle dage kribler det jo i fingrene - men med en gammel veteran bil der skal passes og plejes så løber det jo op i tid og penge også desværre
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"