Billede 1: Hvad er det, en anemone?
billede 2: En slaks teppeanemone, men hvad hedder den oghvordan skal den passes?
Nu er det vel ikke en af den som ikke er naturligt hvide?
ID af anemone og noget?
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
ID af anemone og noget?
- Vedhæftede filer
-
- 2.JPG (22.59 KiB) Vist 822 gange
-
- 1.JPG (27.73 KiB) Vist 822 gange
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Jeg fandt dem bag en bunke sten i et andet akvarie han viste ikke han have dem! men nr 2 er en anemone.
Nummer 1 er som den er ved at rejse sig her til morgen den er ca dobbelt så høj nu, men jeg ved stadig ikke hvad det er. Den er for stor til at værer en skiveanemone.
Nummer 1 er som den er ved at rejse sig her til morgen den er ca dobbelt så høj nu, men jeg ved stadig ikke hvad det er. Den er for stor til at værer en skiveanemone.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Godt du har fået den frem i lyset så, anemonen, den ser du til at trænge til det. Når den er så hvid og gennemsigtig som den er, har den midstet alle de alger der lever i den og omdanner lys til sukker (og giver farve), som den lever af. Så du bør fodre den indtil dens farve kommer igen.
Nr. 1 er stadig lidt underlig...... en anemone ligner det hvert fald ikke, men hvis den også har ligget bag nogle sted, er den sikkert også underudviklet på manglede lys, så giv den noget tid og tag et nyt billede, så må vi se hvad det kan være.
Nr. 1 er stadig lidt underlig...... en anemone ligner det hvert fald ikke, men hvis den også har ligget bag nogle sted, er den sikkert også underudviklet på manglede lys, så giv den noget tid og tag et nyt billede, så må vi se hvad det kan være.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Kunne nr 1 ikke være noget Scolymia eller Cynarina(se feks her - http://www.advancedaquarist.com/issues/ ... invert.htm) ?
Nr 2 er hvertfald en tæppeanemone ja
Nr 2 er hvertfald en tæppeanemone ja

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen