Meller skrev:18.000 liter i timen virker også meget voldsom, men kan man så ikke tage den ene side af? har forstået det sådanne man kan tage spinderne af uafhængelig af hinanden? så man kan halvere dens effekt? ellers skal man finde en smart løsning så den ikke for nær så meget strøm, og på den måde dæmpe den
selv til mit 240 liters vil standart modellen jo også være lige voldsom nok :S
Der skrives jo at der kommer en controller med
Du kunne fx køre med 50% effekt, spare strøm, have rigelig vandbevægelse - og een gang månedligt køre 100% i 20 minutter, og få blæst alt igennem.
pederrevnørd skrev:Håber da helt klart at Carsten skal ud og tisse en af de dage hvor han får prototypen hjem - så kommer man til at stå med et vådt ærme, en bule i bukserne - og skal efterfølgende prøve at forklare at PoulD lige var forbi og stjal den......
Hvis du skal have bare skyggen af en chance for at slippe afsted med den vil jeg foreslå du enten siger det var en flok romaer eller Salt Mads eller Erik Skov Pedersen eller Winona Ryder som stjal den, for jeg er i Sharm i næste uge og det ved Carsten tilfældigvis.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
pederrevnørd skrev:Håber da helt klart at Carsten skal ud og tisse en af de dage hvor han får prototypen hjem - så kommer man til at stå med et vådt ærme, en bule i bukserne - og skal efterfølgende prøve at forklare at PoulD lige var forbi og stjal den......
Hvis du skal have bare skyggen af en chance for at slippe afsted med den vil jeg foreslå du enten siger det var en flok romaer eller Salt Mads eller Erik Skov Pedersen eller Winona Ryder som stjal den, for jeg er i Sharm i næste uge og det ved Carsten tilfældigvis.
Tak for info, og god ferie
Har en plan !
Kan du iøvrigt ikke lige give adresse til Meller - på det sted hvor du køber de der gummier i Xtra Small, der er jo ikke mange der trods alt investerer i den størrelse
Dodomand skrev:Decocean / Carsten kom med denne update igår:
Maxspect har i dag afsløret nogle få detaljer om deres nye Riptide pumpe program.
Modeller.
Der vil blive tilbudt flere modeller med tiden, men indtil videre er alle informationer udelukkende vedrørende Standard modellen.
Standard modellen vil have ”dual-rotor” design.
Den vil blive solgt inklusive en basis controller, men man kan også købe en mere avanceret controller, der kan styre flere pumper.
Specifikationer.
Standard modellen vil generere minimum 18.000 liter/timen ved 35 watt (test viser at det nok snarere er 20.000 liter/timen). Det er over 40% mere end Vortech MP40 med 12.000 l/t ved 28 watt.
Strømbesparende.
Alle de kendte store mærker, skal bruge fra 45-58 watt for at flytte 20.000 l/t. Riptide bruger kun 35 watt.
Pris.
Jeg må desværre ikke røbe vejledende udsalgspris endnu, men jeg kan dog sige så meget, at den er meget fordelagtig.
Vi er stolte over at kunne meddele, at vi er iblandt de få agenter i verden, der får en prototype tilsendt til test. Vi modtager prototypen i næste uge, og vil derefter kunne demonstrere den i et af vores koral anlæg.
@Meller: Som Peder antyder, er den måske ikke så tyk. . . men til gengæld er den kort. Køber mine gummi her, til klubpris 26,15 for 100 stk. http://www.webapoteket.dk/saar-og-sygep ... r-p-202854" onclick="window.open(this.href);return false;
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Er denne type pumpe ikke mest bevendt i SPS tank eller måske direkte hos de farme, der har koraller?
Reelt set er denne type flow vel ikke at foretrække for den gennemsnitlige akvarist - Jeg synes faktisk jeg skruer mere og mere ned for flowet
En anden ting - Vil den i grunden ikke få fordampningen af vand til at gå helt amok med alt det overfladecirkulation den laver?
Men ellers synes jeg den er sjov og glæder mig til at se Ecotechs modsvar eller bare en ny pumpe fra deres side generelt.
Falder bestemt ikke på halen over denne pumpe som andre så sandelig gør... Dejligt med nyheder men ved af erfaring at mange nye produkter bliver talt op til at være et vidunder for vores hobby, og i stort set alle tilfælde skuffer når det igen bliver "hverdag".
Umiddelbart ser den ikke ud til at være nem at gemme og i mine øjne er synlig teknik no-go.
Håber så sandelig jeg tager fejl, men da jeg ikke er typen som bliver "liderlig" over at være den første ejer af ny teknik ser i ikke mig stå i kø over denne pumpe
Jeg venter så sandelig også til jeg har set/ og specielt hørt den i aktion!! Helt Billige bliver de nok ikke .. Det skulle ikke undre mig hvis den ligger på 1800-2500kr... Bare et skud!:-) men nu må vi se.. For mit vedkommende kommer det helt an på støj- og prisniveau.. Ellers klarer mine tunze fint opgaven!
Bryder mig bestemt heller ikke om designet på denne pumpe, men lad os nu se hvad den kan' og ikke mindst "lyder" som.
For øvrigt er Aqua medic også kommet med et par spændende pumper.
peder skrev:Bryder mig bestemt heller ikke om designet på denne pumpe, men lad os nu se hvad den kan' og ikke mindst "lyder" som.
For øvrigt er Aqua medic også kommet med et par spændende pumper.
Er det de der Ecodrift du tænker på? Det er da ikke andet end Tunze kloner
CoralVue har skrevet på Nano Reef, at Maxspect har offentliggjort prisen på 35w versionen, 4200 Gph, med basis controller, til at være under 300$. Der kommer desuden en 25w version, forventes omkring november/december.
Håber da prisen bliver langt lavere end det jeg skrev! Bliver den for dyr, springer jeg ikke på.. Men nu skal jeg først og fremmest høre den i aktion! Og så tager jeg den derfra!
Nu er kl. godt nok 2.30 om natten, men kommer til at side og kikke lidt film med denne pumpe, og ser man kan styre hvilken retning den skal pumpe ved at drej røret, er der nogen der ved om man kan dreje den modsat af hinanden når man stiller den lodret så man kan skabe en understrøm og en overflade strøm ???
jeg har lige sidet og kigget lidt på nogle af videoerne og lagt mærke til at mange at koralerne der ligner det at der poly'er kun ''blæser'' i en retning hvilke der jo er mange der ikke er glade for, vil dette ikke give problemer for mange af koralerne?? specialt i en af videoerne på coralvule fra deres 220 g bajle er der en for hammerkoral hvor man kan se at den kun får flow fra en retning