WTF!? Banggai kardinal har netop ædt min dannebrogsreje!?
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
WTF!? Banggai kardinal har netop ædt min dannebrogsreje!?
Stod lige og kiggede lidt på akvariet og ser pludselig at den ene kardinal (kauderni) stod og gemte sig lidt i den ene ende.. Det er der som sådan ikke noget mystisk i, hvis ikke det var Fordi at jeg kunne se på lang afstand at den var "rød om munden"...! Det viste sig fandme at skiderikken svømmende rundt med min ene dannebrogsreje i munden! Kun dens hale stak ud!?
Det ser helt åndssvagt ud... Og bør måske lige sige at rejerne har en rimelig stor størrelse!
Er lidt i tvivl om fisken kan dø, når den har ædt en reje der er så stor?
Jeg mindes ikke at have læst nogle steder at de skulle have smag for Store dannebrogsrejer..!
Kunne forstå hvis det var en af Kirurgerne .. Eller specielt min Foxface som i forvejen har morderiske tendenser! Den har allerede både ædt søstjerner og barberet følehornene af rejerne.. Men at en kardinalfisk gør det, det er sgu spøjst!!
Det ser helt åndssvagt ud... Og bør måske lige sige at rejerne har en rimelig stor størrelse!
Er lidt i tvivl om fisken kan dø, når den har ædt en reje der er så stor?
Jeg mindes ikke at have læst nogle steder at de skulle have smag for Store dannebrogsrejer..!
Kunne forstå hvis det var en af Kirurgerne .. Eller specielt min Foxface som i forvejen har morderiske tendenser! Den har allerede både ædt søstjerner og barberet følehornene af rejerne.. Men at en kardinalfisk gør det, det er sgu spøjst!!
Morten
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Re: WTF!? Banggai kardinal har netop ædt min dannebrogsreje!
Tror du ikke bare det er skallen efter rejen har smidt exoskellettet?
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Jeg har mine tvivl ... Uanset hvad .. Så undrer det mig, for de får alle masser af mad , 1-3 gange om dagen..
Morten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Hold da op et fedt billed
det har jeg sku aldrig set før. Det kan være den bare følte at rejen gik den på nerverne og dette var dens eneste udvej
men vildt den har nappet den

- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Ja det ser sjovt ud! (Tror ik rejen siger det samme).. Men er godt nok overrasket over at den kunne finde på det.. Den ene reje valgte idag for første gang at bevæge sig ud i midten af akvariet... Det blev fatalt! 

Morten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Vildt Morten!
Og det lyder da også lidt vildt med din foxface?
Får de mad nok, de kære små?
Fedt billed.
Charlie
Og det lyder da også lidt vildt med din foxface?
Får de mad nok, de kære små?

Fedt billed.
Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Charlie:
Ja de får RIGELIGT! De er fede hele bundtet .. Bortset fra min Lineatus, som godt kunne tåle lidt mere på sidebenene!
de bliver gavmildt fodret 1-3 gange dagligt, med kelpflager, frost plus andet flage med hvidløg mm..
Ja de får RIGELIGT! De er fede hele bundtet .. Bortset fra min Lineatus, som godt kunne tåle lidt mere på sidebenene!

Morten
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Nå.. Den var åbenbart en for stor mundfuld! Den spyttede et godt stykke ud, som så blev ædt af en anden, inden jeg nåede at hive det op... Så der er et par mætte fisk!
Morten
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8240 Risskov
tror fisk engang imellem får slip som det, jeg burde have optaget kampen mellem en str s klovnefisk og en sally lightfoot.
jeg er ret sikker på det var klovnefisken der startede med en smagsprøve, men under kampen gik det frem og tilbage en hel del gange.
Fisken endte dog med at få et enkelt ben som middag, heldigvis gik det ikke værre
jeg er ret sikker på det var klovnefisken der startede med en smagsprøve, men under kampen gik det frem og tilbage en hel del gange.
Fisken endte dog med at få et enkelt ben som middag, heldigvis gik det ikke værre
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Fantastisk billede 

- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
Godt billede.
Jeg tror som Ryom.
Hvis det ikke er tilfældet vil jeg tro rejen har været svækket eller døende.
Imponerende som fisk og marinedyr kan holde baljen "ren"og æde alt som af den ene eller anden grund ikke er i stand ti at forsvare sig
Jeg tror som Ryom.
Imponerende som fisk og marinedyr kan holde baljen "ren"og æde alt som af den ene eller anden grund ikke er i stand ti at forsvare sig
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Den store bid den til sidst spyttede ud, var der kød på! "Biden " blev også ædt rimelig hurtigt .. Ved ikke om kardinalen har følt sig provokeret over at rejen fes rundt ved højlys dag midt i akvariet .. Men Det må nok stå hen i det uvisse! 

Morten
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Måske det at det overhovedet kan lade sig gøre for Kardinalen, at gabe over sådan en stor reje, kan hænge sammen med, at den er mundruger.
Jeg tænker, at når man ser billeder af de fritsvømmende unger, som lige er kommet ud i det fri - så bliver man hver gang overrasket over, hvor store og hvor mange der er.
Der må være forholdsvis god plads i munden på Kardinalen.
Rigelig plads til et stort blafrende Dannebrog
Erik
Jeg tænker, at når man ser billeder af de fritsvømmende unger, som lige er kommet ud i det fri - så bliver man hver gang overrasket over, hvor store og hvor mange der er.
Der må være forholdsvis god plads i munden på Kardinalen.
Rigelig plads til et stort blafrende Dannebrog

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2007
+PoulD skrev:Godt billede.
Jeg tror som Ryom.

Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier 

- FEM64
- Dragefisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8380 Trige
- Saltvand siden?: 2011
- Kontakt:
Først: Fedt billede.
Dernæst så har jeg som Crazy Seahorse også er inde på, sjældent set en SÅ stor mund på en "lille" fisk som Kardinalerne. Hannen kan have en klump æg i munden som er omtrent ½ størrelse af kroppen (uden finner).
Jeg har flere gange set min Kardinal yngel tage artemia (frost) som har været samme størrelse som hele kroppen på ungen uden at spytte ud igen. Det er ret vildt at se på.
Dernæst så har jeg som Crazy Seahorse også er inde på, sjældent set en SÅ stor mund på en "lille" fisk som Kardinalerne. Hannen kan have en klump æg i munden som er omtrent ½ størrelse af kroppen (uden finner).
Jeg har flere gange set min Kardinal yngel tage artemia (frost) som har været samme størrelse som hele kroppen på ungen uden at spytte ud igen. Det er ret vildt at se på.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....!
[/center]