Caulpera i tanken
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2009
Caulpera i tanken
Jeg overvejer at få noget Caulpera til at "æde" noget af mit nitrat.
Kan det godt styres i akvariet, eller vil det brede sig helt vildt, og kvæle alt andet?
Kan det godt styres i akvariet, eller vil det brede sig helt vildt, og kvæle alt andet?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
du kan godt styre det men det vorkser HURTIGT til tider, så du skal have øjnene på det hver dag!
OG ja det vil sprede sig over koraller og tage deres lys!
Put dem i sumpen, hvis du har en!
OG ja det vil sprede sig over koraller og tage deres lys!
Put dem i sumpen, hvis du har en!
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
Derfor synes jeg Chaetomorpha er et bedre bud
Det er også en makroalge, men den hæfter ikke på sten eller i sandbund så du har 100% styr på hvor den vokser.
Her er et par billeder af dem jeg har i mit nano, der er både de små stribede søstjerne og rørorme i efterhånden, jeg har brugt en sugekop og en kabelstrip til at sætte det fast på glasset med.

Det er også en makroalge, men den hæfter ikke på sten eller i sandbund så du har 100% styr på hvor den vokser.
Her er et par billeder af dem jeg har i mit nano, der er både de små stribede søstjerne og rørorme i efterhånden, jeg har brugt en sugekop og en kabelstrip til at sætte det fast på glasset med.

- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Mwn optager den så også nitrat og fosfat lige så effektivt som Caulerpa?Chris2500DK skrev:Derfor synes jeg Chaetomorpha er et bedre bud![]()
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Caulerpa siges at kunne vokse op til 1cm om dagen hvis der er nok lys og næring så den er meget svær at styre i akvariet og du bliver med garanti træt af at trimme den.
På Reefcentral er der mange som bruger Chaeto i stedet for Caulerpa og efter sigende skulle den også være rigtig god til at optage nitrat osv...
En anden fordel er at når du trimmer den har du samtidig foder til dine kiruger
Magnus
På Reefcentral er der mange som bruger Chaeto i stedet for Caulerpa og efter sigende skulle den også være rigtig god til at optage nitrat osv...
En anden fordel er at når du trimmer den har du samtidig foder til dine kiruger

Magnus