Hvornår åbner den sig ? Lille Update
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 5690 Tommerup
- Saltvand siden?: 2013
Hvornår åbner den sig ? Lille Update
Hej folkens.
Har min solkoral på 2 døgn, men den har ikke rigtig ville folde sig ud endnu, hvor lang tid kan der gå inden den har lyst til det.
Har min solkoral på 2 døgn, men den har ikke rigtig ville folde sig ud endnu, hvor lang tid kan der gå inden den har lyst til det.
Senest rettet af Morten1990 ons 6. aug 2014 12:37, rettet i alt 2 gange.
Vh Morten
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Re: Hvornår åbner den sig ?
Enten snyder farverne på billedet, eller også er det ikke en Duncan.
Jeg har aldrig set en rød Duncan.
Det kunne ligne en solkoral, men så røde plejer de heller ikke at være.
Har du købt den som en Duncan?
Erik
Jeg har aldrig set en rød Duncan.
Det kunne ligne en solkoral, men så røde plejer de heller ikke at være.
Har du købt den som en Duncan?
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Haha ups. Mener også den var købt som solkoral. Sry. Den er meget rød irl 

Vh Morten
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Solkoral passer bedre.
Flot eksemplar.
De åbner sig mest når det er mørkt og når de fodres.
Dem som har de rigtig flotte Solkoraller tagetfodrer dem, med foder i hver enkelt polyp.
Polypperne kommer gerne ud, når de fornemmer at der er foder i vandet omkring dem.
De skal fodres, ellers går de oftest til.
Du kan bruge sodavandsflaske tricket til at fodre dem med.
En plastik flaske hvor bunden er skåret ud, så du kan få flasken ned over korallen. Så kan du fodre fra toppen af.
Så bliver foderet omkring korallen og fisk, rejer og lign kan ikke så nemt komme til at hugge det fra den.
Mine var glade for levende artemia, som jeg blæste ned omkring korallen med et rør.
Held og lykke.
Erik
Flot eksemplar.
De åbner sig mest når det er mørkt og når de fodres.
Dem som har de rigtig flotte Solkoraller tagetfodrer dem, med foder i hver enkelt polyp.
Polypperne kommer gerne ud, når de fornemmer at der er foder i vandet omkring dem.
De skal fodres, ellers går de oftest til.
Du kan bruge sodavandsflaske tricket til at fodre dem med.
En plastik flaske hvor bunden er skåret ud, så du kan få flasken ned over korallen. Så kan du fodre fra toppen af.
Så bliver foderet omkring korallen og fisk, rejer og lign kan ikke så nemt komme til at hugge det fra den.
Mine var glade for levende artemia, som jeg blæste ned omkring korallen med et rør.
Held og lykke.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
hej Erik.
Mange tak for dit meget fyldestgørende svar, det du beskriver vil jeg prøve imorgen eller søndag. bliver spændende og se om den reagere på det, men mon ikke.
Mange tak for dit meget fyldestgørende svar, det du beskriver vil jeg prøve imorgen eller søndag. bliver spændende og se om den reagere på det, men mon ikke.

Vh Morten
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2012
- Geografisk sted: København NV
hej Morten,
Super flot eksemplar du har fået fat i der
Der er tidligere lavet en tråd der hedder " tips og tricks til min nye solkoral ". Den bør du læse, der står en del om placering ( gerne mørkt ) og vand cirkulation omkring solkorallen. Joekill har skrevet en del i tråden og lagt nogle super billeder ind af hans egne solkoraller.
Held og lykke med den - glæder mig til at se billeder, når den har åbnet sig.
Lars
Super flot eksemplar du har fået fat i der

Der er tidligere lavet en tråd der hedder " tips og tricks til min nye solkoral ". Den bør du læse, der står en del om placering ( gerne mørkt ) og vand cirkulation omkring solkorallen. Joekill har skrevet en del i tråden og lagt nogle super billeder ind af hans egne solkoraller.
Lars
Opstart (igen igen :-)pinse 2017: 460L Decocean ( L110 D70 H60 ), Pacific Sun Hyperion R2 , ATI Power Cone 200I, Maxspect Gyre 150, skimz returpumpe, Deltec osmolator.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Mange tak for det, valget var også svært om den skulle være rød eller gul, da vi var oppe og besøge Henrik.larsappel skrev:hej Morten,
Super flot eksemplar du har fået fat i der![]()
Lars
Det lyder spændende, tror jeg heller jeg mp give mig i kast med, så den overlever, og det SKAL den

Mener også Henrik hos dyrehandleren snakkede noget om at ham Apfolmer havde vist en der hang på hovedet inde under en sten. (I må ikke hænge mig op på det hvis det er forkert)

Vh Morten
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Kanden være kunstigt farvet?? Har set en del solkoraller, men aldrig en som kom i nærheden af den farve
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Det er rigtigt nok.Morten1990 skrev:Mange tak for det, valget var også svært om den skulle være rød eller gul, da vi var oppe og besøge Henrik.larsappel skrev:hej Morten,
Super flot eksemplar du har fået fat i der![]()
Lars
Det lyder spændende, tror jeg heller jeg mp give mig i kast med, så den overlever, og det SKAL den![]()
Mener også Henrik hos dyrehandleren snakkede noget om at ham Apfolmer havde vist en der hang på hovedet inde under en sten. (I må ikke hænge mig op på det hvis det er forkert)
De findes gerne på steder hvor de ikke får så meget lys.
De må dog have zooxantheller, så noget lys skal de have.
Men de hænger nogen gange som Henrik nævner i huler med hovedet nedad.
Erik
- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8660 Skanderborg
- Saltvand siden?: 2012
Jeg har en i sort, den trives rigtig godt i den grotte jeg har sat den i. Intet direkte lys.
Den folder sig tit ud om dagen, fx ved fodring, men mest om aftenen/ natten.
Den folder sig tit ud om dagen, fx ved fodring, men mest om aftenen/ natten.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Ved det faktisk ikke, men det skulle jo ikke undre nogle, det sælger nok bedre. Hehe. Men mon ikke farven forsvinder med tiden?Carsten skrev:Kanden være kunstigt farvet?? Har set en del solkoraller, men aldrig en som kom i nærheden af den farve
Erik: vil prøve og rykke den lidt ind under en pladekoral jeg har bare som et forsøg, pt står den helt nedeved bunden halvt inde under nogle sten, så vil prøve som et forsøg og rykke den ind i skyggen som et forsøg. Men allerførst vil jeg prøve det første som du beskrev

Vh Morten
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Det er altså forkert at sige at denne smukke koral har zooxantheller! - den er det man kalder azooxanthelle.
http://www.advancedaquarist.com/2011/12/corals" onclick="window.open(this.href);return false;
Er i øvrigt lidt betænkelig ved dens farve - ligner at den er kunstigt farvet, men kan selvfølgelig tage fejl
Mvh
Peder
http://www.advancedaquarist.com/2011/12/corals" onclick="window.open(this.href);return false;
Er i øvrigt lidt betænkelig ved dens farve - ligner at den er kunstigt farvet, men kan selvfølgelig tage fejl
Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Tja der må være noget om det. Men den bliver vel af farvet med tidenpederrevnørd skrev:Det er altså forkert at sige at denne smukke koral har zooxantheller! - den er det man kalder azooxanthelle.
Mvh
Peder

Vh Morten
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Ja, og er du uheldig, så bliver den bare hvid.Morten1990 skrev:Tja der må være noget om det. Men den bliver vel af farvet med tidenpederrevnørd skrev:Det er altså forkert at sige at denne smukke koral har zooxantheller! - den er det man kalder azooxanthelle.
Mvh
Peder
Kunstigt farvede koraller har ofte ikke de store chancer for overlevelse
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Hmm tja hvad skal man sige. Jeg må kæmpe for den skal overleve. Fanden er ikke malet på væggen endnu 

Vh Morten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Re: Hvornår åbner den sig ? Lille Update
Gjorde som i rådet mig til og det ser ud som om det virker. Juhu
Vh Morten