Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til ID af en alge i min Fragtank. Den er på 160 L og er koblet på DT, sump og opdrætsakvarie.
Algen er kun i Fragtank. Ikke i DT så noget må fjerne den herfra.

Som jeg ser det kan det kun være lys, cirkulation eller mangel på CUC/fisk. Vandet er jo det samme som i DT og værdierne er generelt ret pæne. Kører Balling endnu, JJ nitrat og fosfat filter + min BM200 skummer. 400 L sump med lidt LS og uden lys.
Jeg gik egentlig med ideen om at det var Bryopsis men synes nu alligevel ikke rigtig at det passer. Har været Peders fine algetråd igennem og bryopsis er mere grøn end mit som nærmest er brunligt. Det vokser rimelig godt trods farven så derfor tror jeg ikke umidelbart at det er Bryopsis

Billedet med blitz kunne nu egentlig godt antyde at den ER mere grøn end jeg troede men lyset snyder mig måske. Der er 4x 10W LED hybrid med 9 dioder i (6 stk. Actinic Blue og 3 stk. hvide 6000-7000 K). Lyset kører 9 timer på 100% med ½ times op/ned i begge ender.
Systemet har kørt i knap 3/4 år nu og der er masser af kalkalger i både Fragtank og DT. Fisk, murænen, koraller m.m. trives og jeg har vist generelt styr på det.
Hvad skal jeg putte i Fragtanken til at tage disse alger? CUC bestående af? En fisk eller 3?
Venlig hilsen Flemming