"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvilket mærke salt bruger i?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Lohse
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 390
Tilmeldt: tirs 1. sep 2009 17:58
14
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2009

Hvilket mærke salt bruger i?

Indlæg af Lohse »

Efter 4+ år uden vandskifte tænkte jeg på at begynde med en 5% hvert 14 dag, om ikke andet så for at skifte selve vandet. Men hvilket mærke vil folk anbefale? hvad bruger i selv?
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3761
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Hvilket mærke salt bruger i?

Indlæg af charlie saltvand »

Sejt du har kørt så længe uden bandskifte, vil du fortælle lidt mere om det?

Jeg bruger red sea salt, ikke pro, men den anden til lps, da den ikke er så høj i værdierne, såjeg selv kan styrre disse via dosering.

Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 641
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 17:00
16
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2002
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Hvilket mærke salt bruger i?

Indlæg af kanstrup »

Da jeg boede på bornholm fra 2005 til 2009 der lavede jeg heller ikke et eneste vandskifte. Jeg havde ingen sps koraller. Men masser af lps og andre blødkoraller. Disse voksede og trivedes fint og fiskene var sunde og raske. Idag laver jeg et vandskifte hver uge på ca 4%. Og er gået fra hqi til led lys. Og mit akvarie så faktisk bedre ud da jeg boede på bornholm. Mine koraller foldede sig mere ud, og der var kalkalger alle vegne, det er der ikke idag. Og jeg har faktisk aldrig haft så mange problemer med mit akvarie som jeg har nu.!
Om det skyldes det ene eller det andet det aner jeg ikke? Men efter at være blevet tudet ørene fulde om hvor vigtigt det er at lave vandskifte, så er det altså det jeg gør nu. Så må vi se med tiden om jeg mister modet og lader akvarie passe sig selv, og om det så retter sig op eller om jeg fortsætter med vandskifte.?
Så mit råd til dig ville være : hvis dit akvarie fungere fint sådan som du har kørt det de sidste 4år, så lad være med lav nogen ændringer.!

Ps jeg bruger blue treasure salt fra decocean, det er billigt let opløseligt og der er det mg ca og kh som de lover på pakken.

Mvh michael
Brugeravatar
Dezon
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1120
Tilmeldt: ons 19. mar 2008 19:13
16
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Herning

Re: Hvilket mærke salt bruger i?

Indlæg af Dezon »

Fin lille poll
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=9&t=65754" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"