indvendig skummer

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
plysmeister
Reactions:

indvendig skummer

Indlæg af plysmeister »

Har lige købt et brugt akvarie for et par dage siden da jeg mente jeg ville prøve lykken med saltvand. Fik forklaret hvordan det hele skulle sidde til inde i den invendige sump. det hele kører også bortset fra min skummer. den laver fint nok en milliard små bobler men den skyder meget vand op i koppen lige meget hvordan jeg sætter den og det er ikke så fedt for til sidst er koppen jo fyldt med vand og den gør det på 30 sekunder . jeg har stået og hevet den op og ned i den indvendige sump som en flaske renser for at finde ud af hvor den skal stå bedst. har i nogle små fif til hvad jeg skal gøre ellers skal jeg virkelig til at investere i en ny indvendig skummer når jeg har en.

Ps. nogen i Horsens området der har nogle levende sten :oops:
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

skummer

Indlæg af nielsk »

Det er jo nok mit gamle akvarie, super at du har vand i det allerede.
Jeg tror du skal skrue ned for luften, hvis du har samlet minifloateren som den sad og med luftstenen på tværs virker den kanon.
Sæt et mellemstykke på luftslangen med skrue i til regulation eller prøv at klemme slagen lidt af først, evt. med en tøjklemme til at holde knækket.
Men ellers velkommen i hobbyen, luftskummere er kendt for at drille indtil man får dem kørt ind.

ps, der er levende sten til salg i Esbjerg i øjeblikket, se under salg
plysmeister
Reactions:

Indlæg af plysmeister »

har pillet den ene slange af det ser ud til det funker nu... glem det det gjorde det ikke alligevel... måske man skulle overveje at købe en med et nålehjul. nogen der ved hvor man kan få en billig en?
Senest rettet af plysmeister lør 18. nov 2006 13:38, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Ellers er der også Saltvandsbutikken i Galten, som noget af det nærmeste.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"