ny balje igen.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
bmh
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 4270 Høng
Saltvand siden?: 2014

ny balje igen.

Indlæg af bmh »

Hej
Jeg har startet min nye balje op for en uge siden.
420 l med 160 l sump, måtte dog rive boblefælden væk da skummeren fyldte mere end hvad jeg troede.
En ati povercone 200 i og den køre på fuldt drøn, mest hvidt skum , men der er begyndt at komme brunalger nu. Skal jeg fjerne alger på glas idrætten ell vente lidt.
Dette skal afløse mit kørenende 370 l som senere skal flyttes over i det nye, hvorefter det kommer til salg herinde.
Der er ca 30+ kg ls i den nu og vil henover ugerne langsomt tilføre ny ls fra det gl.
Vil gerne gøre det rigtigt men har ikke lyst til at køre 2 baljer samtidig for længe.
Alle råd modtages.
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: ny balje igen.

Indlæg af charlie saltvand »

Hej.

Jeg lavede en totalt NO GO løsning ved flytning af mit gamle indhold til ny balje, det gik HELT UDEN problemer.

Jeg satte det nye op og det kørte i en uge. Netto indhold 330 liter. Derefter fjernede jeg så meget vand som svarede til brutto indhold i den gamle tank = vand/ ls/ en del bundlag. ( ca 150 L) Jeg flyttede det hele over i den nye balje på 3-5 timer. Havde INGEN dødsfald eller andet. Der kom en meget lille lille/indkøringsfase.

Så, hvis jeg var dig ville jeg da prøve noget lignende.

Held og lykke.

Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: ny balje igen.

Indlæg af Schwensen »

charlie saltvand skrev:Hej.

Jeg lavede en totalt NO GO løsning ved flytning af mit gamle indhold til ny balje, det gik HELT UDEN problemer.

Jeg satte det nye op og det kørte i en uge. Netto indhold 330 liter. Derefter fjernede jeg så meget vand som svarede til brutto indhold i den gamle tank = vand/ ls/ en del bundlag. ( ca 150 L) Jeg flyttede det hele over i den nye balje på 3-5 timer. Havde INGEN dødsfald eller andet. Der kom en meget lille lille/indkøringsfase.

Så, hvis jeg var dig ville jeg da prøve noget lignende.

Held og lykke.

Charlie
Jeg har gjort det samme, men denne situation er lidt anderledes, da dee tilføres "nye" LS, som lige nu ligger og kører ind i det nye. Jeg ville lade de nye sten køre ind, og så flytte de sten som du vil have med over i det nye akvarium fra det gamle sammen med det levende i en omgang.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"