Endelig kom skummeren! Desværre var returpumpen gået i glemmebogen hos SKIMZ, så der er altså stadig noget teknik der mangler. Det er dog til at leve med, selv om den returpumpe jeg bruger nu, er helt utilstrækkelig til effektivt at trække overfladehinden totalt af. Det vigtigste er jo, at der bliver trukket vand ind til skummeren.
Jeg har målt på NH4 oh NO2, som begge viser 0, så der burde jo være gode forudsætninger for at jeg kan hente resten af stenene og de dyr der venter. Hvis Jeg får noget til overs, skal jeg nok melde ud...
Visuelt sker der det, at der har været en kort brunalgefase (mindre end en uge, som nu er afløst af eb begyndende trådalgefase.
Billedet herunder, er fra d. 27/7. Der nåede at komme mange flere brunalger, men i løbet af de sidste to dage, er de stort set alle væk.
Det er i øvrigt en fin skummer, som sagtens tåler sammenligning med den ATB skummer jeg havde på mit sidste akvarium. Der er heller ingen mulighed for at løbe sur i manualen, for sådan en får man nemlig ikke med...