Jeg har et 250 liter med tilhørene sump, det har kørt i lidt over 1år, og har kørt stabilt lidt over 6 mdr, ja for indtil 3uger siden ca. Jeg tror det startede med en kuglefisk (type) som gravede voldsomt i mit bundsand hvilket jo støvede meget op.. Og lagde et hvidt meget fint lag over hele baljen. og derefter har jeg haft meget algevækst på ruden (grønne) Men jeg har et brunt lag på en del af stenene, ligesom løse små brune ris.. (ligner det) Det er til at støve eller suge væk. Men jeg ville jo hellere finde en anden løsning da jeg jo kan blive ved med at rode i det.. og det stresser jo både fisk osv... Fiskene har det foriøvrigt fint nok... umiddelbart... Jeg har en deltec skummer, har haft lidt problemer med overløbet ikke fik holdt overfladen klar, men det skyldes en af mine cirkulations pumper lavede en strøm der gjorde vandet ikke kom hen til overløbet. Jeg fylder kun "nyt" vand på når det fordamper, jeg bruger osmose vand, som jeg selv laver, men jeg ved ikke om mit osmose anlæg er så godt som det burde, den er ca 8mdr og har lavet en del vand, det er ligesom den er blevet hurtigere og hurtigere med at lave vand.. måske jeg fylder forpestet vand på ??

Håber på noget hjælp inden jeg mister interessen for den ellers spændene saltvands verden

mvh Thomas