marine sources sdc-900 skummer over

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
macc
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
12
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2013

marine sources sdc-900 skummer over

Indlæg af macc »

Hej :-)

Ja, som overskriften siger, min skummer den går helt amok...
Jeg kom hjem fra arbejde for ca 1 - 1/2 uge siden, jeg synes akvariet sagde mere end normalt.
Jeg åbnede skabet og så at min skummer havde fuldt hele skabet med skum! Det væltede ud på gulvet da jeg åbnede, jeg slukkede skumleren for at rense skabet og gøre skummeren ren.
Efter satte jeg den til igen.
Men i løbet af 1-2 minutter er min skummer kop fuldt med vand/skum.
Jeg besluttede at lade skummeren være slukket til dagen efter, dig gjorde den det samme.
Nu har skummeren været slukket i næsten 1 uge, og jeg skiftede ca 60-80 liter vand igår, og prøvede så at tænde skummeren 2 timer efter.
Dig uden held.

Nogen som ved hvad dette kan skyldes?
R.Munk
Foxface
Foxface
Reactions:
13
Postnummer: 8620 Kjellerup
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Kjellerup

Re: marine sources sdc-900 skummer over

Indlæg af R.Munk »

Marine Sources skummere har det med fra tid til anden at få et anfald. Det bedste du kan gøre er at sætte en slange på koppen, ned i en stor spand, også ellers bare lade den afreagere. Det kan sagtens være du skummer mange liter vand ud, men med lidt tålmodighed skal den nok falde til ro :)
macc
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
12

Indlæg af macc »

Jeg har prøvet at lade den kører, men dig ikke i længere tid af gangen :-)
-en slange?
Det jo en kæmpe kop?
Dumt spørgsmål måske, men hvor finder jeg lige sådan en slange? Byggemarked evt? :-)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

macc skrev:Jeg har prøvet at lade den kører, men dig ikke i længere tid af gangen :-)
-en slange?
Det jo en kæmpe kop?
Dumt spørgsmål måske, men hvor finder jeg lige sådan en slange? Byggemarked evt? :-)

Det er ikke kun Marine Souces skummere der kan finde på at koge over. Det kan alle finde på.
Hvorfor har jeg ikke noget svar på, men selvfølgelig kan en forurening af vandet få den til det.

Kæmpekop?? Er din skummer udstyret med en skummerkop større end andres??
Den slange du skal bruge kan du få i alle større akvariebutikker. De er nok dyrere der end så mange andre steder, men det er jo kun en meter eller så, så mon ikke du overlever det. Tag koppen med og få den rigtige størrelse første gang.

Skummerne falder som regel til rådighed efter et par dage, og det letteste er blot at fjerne skummer koppen og lade den koge over indtil den ikke gider mere.
Det kræver selvfølgelig at den står i sumpen.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Det er en glimrende mulighed for at hive skummeren op og lade den køre i eddike natten over nu den ter sig

Tror min 850 gjorde det 3-4 gange i de 3 år jeg havde den - det sker engang imellem
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
R.Munk
Foxface
Foxface
Reactions:
13
Postnummer: 8620 Kjellerup
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Kjellerup

Indlæg af R.Munk »

macc skrev:Jeg har prøvet at lade den kører, men dig ikke i længere tid af gangen :-)
-en slange?
Det jo en kæmpe kop?
Der sidder et lille udtag i bunden af din skummekop, hvori der sidder en rød prop. Ud med den, på med en slange og ned i en spand :)
macc
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
12

Indlæg af macc »

Det er perfekt! :-)
Det har jeg nu prøvet, den står med en hård stråle ud konstant..
-nu har jeg bare taget og sat Slangen på koppen, og ført enden af slangen ned i sumpen, så vandet ligesom cirkulere, hvis jeg proppede slangen i en spand, ville mit akvarie være i vandmangel i løbet af 1 time..
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"