Støjende Hydor Slim Skim Nano skummer
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 8355 Solbjerg
- Saltvand siden?: 2014
Støjende Hydor Slim Skim Nano skummer
Hej Forum.
Jeg har for et par måneder siden købt en Hydor Slim Skim Nano skummer. Jeg er i gang med at indkøre mit nye nano-akvarium, og det går fint bortset fra en del irriterende støj fra skummeren. Støj er svær at beskrive, men det er en uensartet forholdsvis dyb konstant brummetone. Kunne forestille mig at motorens vibrationer forplanter sig til resten af skummeren. Er der nogen herinde der kender til problemet og evt. ved hvordan det skal løses.
Mvh Palle
Jeg har for et par måneder siden købt en Hydor Slim Skim Nano skummer. Jeg er i gang med at indkøre mit nye nano-akvarium, og det går fint bortset fra en del irriterende støj fra skummeren. Støj er svær at beskrive, men det er en uensartet forholdsvis dyb konstant brummetone. Kunne forestille mig at motorens vibrationer forplanter sig til resten af skummeren. Er der nogen herinde der kender til problemet og evt. ved hvordan det skal løses.
Mvh Palle
Mvh
Palle
8355 Solbjerg
Palle
8355 Solbjerg
- Preben
- Naso kirurg
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
- Saltvand siden?: 2013
Re: Støjende Hydor Slim Skim Nano skummer
Hej Palle
Rens den, saml den ordentlig, og sørg for at ledningerne sider ordentlig så de ikke sider og vibrerer mod glasset
Mvh Preben
Rens den, saml den ordentlig, og sørg for at ledningerne sider ordentlig så de ikke sider og vibrerer mod glasset
Mvh Preben
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 11
Hej Preben. Tak for dit svar. Jeg har renset den og samlet den flere gange.
Den har støjet lige fra starten af, men jeg har troet at den lige skulle “køres ind”.
Derfor gør jeg først noget ved det nu. Jeg har selvfølgelig garanti på den, men er lidt træt af at indlevere den og evt. undvære den i en periode.
Mvh Palle
Den har støjet lige fra starten af, men jeg har troet at den lige skulle “køres ind”.
Derfor gør jeg først noget ved det nu. Jeg har selvfølgelig garanti på den, men er lidt træt af at indlevere den og evt. undvære den i en periode.
Mvh Palle
Mvh
Palle
8355 Solbjerg
Palle
8355 Solbjerg
- Preben
- Naso kirurg
- Reactions:
- 11
Ok har selv haft to af dem. Men oplevede ingen brummen, kun luft støj hvis der er en forkert luftventil på. Du har ikke strammet ledningen for meget.
Det lille rør på pumpehuset skal igennem forpladen og det hele skal kunde glide sammen.
Det lyder som om nået sider i spænd et sted, eller den rører nået et sted, for det må være resonans et sted fra
Mvh Preben
Det lille rør på pumpehuset skal igennem forpladen og det hele skal kunde glide sammen.
Det lyder som om nået sider i spænd et sted, eller den rører nået et sted, for det må være resonans et sted fra
Mvh Preben
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 11
Findes der forskellige luftventiler? Min er indstillet til max luft her i indkøringsperioden. Hvor langt nede havde du placeret hhv. selve skummeren og skummerkoppen? Jeg har placeret skummeren så vandstanden står i overkanten af
ribberne der er under HYDOR ribberne. Skummerkoppen er placeret ca. i midten. Er det en fornuftig placering.
Forpladen kører stramt når jeg sætter den på. Måske der kommer resonans derfra.
Jeg prøver i hvert tilfælde at skille den ad igen.
Mvh Palle
ribberne der er under HYDOR ribberne. Skummerkoppen er placeret ca. i midten. Er det en fornuftig placering.
Forpladen kører stramt når jeg sætter den på. Måske der kommer resonans derfra.
Jeg prøver i hvert tilfælde at skille den ad igen.
Mvh Palle
Mvh
Palle
8355 Solbjerg
Palle
8355 Solbjerg
- Preben
- Naso kirurg
- Reactions:
- 11
For mig havde jeg den sår kun tager over fladen, så det foreste kammer har lidt lavere vandstand, så det virker som et overløb.
Mvh Preben
Mvh Preben
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 11
Er ikke helt med mht. til vandstanden. Jeg forstår det således, at skummeren skal placeres så bunden af ribberne er lidt under vandstanden i akvariet. Er det korrekt forstået. Hvor lang nede skal skummerkoppen så placeres?
Skummeren er monteret med den luftventil der fulgte med ved købet. Findes der andre alternativer?
MVH Palle
Skummeren er monteret med den luftventil der fulgte med ved købet. Findes der andre alternativer?
MVH Palle
Mvh
Palle
8355 Solbjerg
Palle
8355 Solbjerg