Hej Forum,
Da mit vandtryk i vores hus er meget lavt (under 2 bar), er jeg desværre nok nød til at finde en boosterpumpe til mit osmoseanlæg. Jeg har dog ingen ide om, hvordan jeg vælger den rigtige pumpe. Håber nogle herinde kan hjælpe mig.
Skal boosterpumpe være rated til det samme som membranen? Har en 75GPD membran - skal boosterpumpen så være en 75GPD pumpe eller kan jeg bruge en 100-125gpd boosterpumpe?
Rentpostevand.dk har en boosterpumpe til en 75gpd membran, men den fraråder han at man køber og råder i stedet til, at man køber en større membran og 125 gpd pumpe. Synes dog det virker tåbeligt at skifte en velfungerende og ikke særlig brugt membran for at få en boosterpumpe.
Håber der er nogle osmose eksperter, som kan hjælpe...
Valg/dimensionering af boosterpumpe
- chrislolk
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5750 Ringe
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Ringe
Valg/dimensionering af boosterpumpe
Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Re: Valg/dimensionering af boosterpumpe
Hej. Jeg har den lille booster pumpe som er i linket til Saltvandsbutikken, jeg har haft boosterpumpen i 6-7år så man må sige det er kvali til prisen, og så er Martin virkelig en super fyr. Når dit tryk på hanevandet er lavt, så ville jeg ikke være bange for at bruge en 120 psi, den er til 100gpd membran og med dit tryk på vandet vil den passe super 
http://saltvandsbutikken.dk/omvendt-osm ... -c-49.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://saltvandsbutikken.dk/omvendt-osm ... -c-49.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- chrislolk
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5750 Ringe
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Ringe
Ok. Så man kan godt bruge en "for stor" boosterpumpe til sin lille membran?
Senest rettet af chrislolk fre 6. jun 2014 15:27, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen
- PeterSo
- Naso kirurg
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Allerød
Og når vi er inde på den del. Hos leverandører til vindispudsere kan man købe osmosevand sommde påstår er renere end det vi selv kan lave for 20 kr per 100ltr. Nogen erfaring heriudi
Peter Søgaard, Allerød
Opstart maj 2014 - Pause fra 04.2021
Opstart maj 2014 - Pause fra 04.2021