Det ultimative hjemmerev

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Det ultimative hjemmerev

Indlæg af nielsk »

http://reefkeeping.com/joomla/index.php ... -the-month" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg ved ikke om der har været linket til dette set-up før herinde - men for s.... - det er vildt! Det antal timer og de penge som er gået i den mans hobby er ultimativt.
Han må have guld på kistebunden - og en rendyrket passion for tropisk saltvand

Alene i fiskeindkøb må han have smidt i 100.000 kr. klassen
SPS : Stability provides succes
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Det ultimative hjemmerev

Indlæg af Schwensen »

Det er fandme noget af et setup! Det ser lækkert ud, og han går godt nok op i det :) Jeg hæfter mig ved hans relativt høje nitrat- og fosfatværdier. Interessant! Og så det faktum, at han hælder 115 ml vodka i baljen dagligt! HOLY SHIT!
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Indlæg af Ryom »

Det er jo nærmest et fuldtidsjob at passe den balje.. Men godt nok imponerende må man sige.
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af den_ »

Fanme lækret og lidt sjovt at se at han holder no3 på 10-15
Claus
Foxface
Foxface
Reactions:
21
Postnummer: 8370 Hadsten

Indlæg af Claus »

nielsk skrev:http://reefkeeping.com/joomla/index.php ... -the-month

Jeg ved ikke om der har været linket til dette set-up før herinde - men for s.... - det er vildt! Det antal timer og de penge som er gået i den mans hobby er ultimativt.

Bemærk første ord i hans brugernavn - det er en ret god indikation på hvor pengene kommer fra. :-)

Her er hvad han har gang i pt, hvis nogen skulle være nysgerrige:
http://www.reefcentral.com/forums/showt ... ?t=2383251" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Ryom skrev:Det er jo nærmest et fuldtidsjob at passe den balje.. Men godt nok imponerende må man sige.
Imponerende akvarie.
Meen, han har to som passer de daglige rutiner og tager sig af de sure ting som, målinger, udskiftning af div filtermedier osv osv.
Manden er givet vis entusiast og passioneret omkring det, men han har altså tid til andet - pga hans medhjælp.

Det er bestemt ikke for at forklejne akvariet, for det er meget smukt. Sådan et gad jeg godt at eje. Men det gør det alt andet lige nemmere, når der er nogen som tager slæbet.

Hvilket får mig til at tænke på Nineball fra Canada.
Han måtte døje med mange kommentarer omkring hans egne manglende færdigheder. Han havde eksperter tilkoblet sit projekt - og har givet vis rigtig mange penge.
Det var også imponerende at se på. Men han lavede heller ikke arbejdet selv.
Hvis man ikke selv kan finde det og har lyst til at se det, så kan jeg lægge links ind til det.
Det kan nok findes under Four masters.

Som et kuriosum kan nævnes:
At tråden på RC en af de første, hvis ikke den første, som blev splittet op fordi den blev så omfattende. Jeg er ikke tidligere stødt på det.
Første del er på 317 sider.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4200 Slagelse

Indlæg af den_ »

Claus skrev:
nielsk skrev:http://reefkeeping.com/joomla/index.php ... -the-month

Bemærk første ord i hans brugernavn - det er en ret god indikation på hvor pengene kommer fra. :-)

Her er hvad han har gang i pt, hvis nogen skulle være nysgerrige:
http://www.reefcentral.com/forums/showt ... ?t=2383251" onclick="window.open(this.href);return false;
Jep manden mangler vist ikke penge

http://www.insidermonkey.com/hedge-fund ... gement/54/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Ingen jantelov herfra, pasiion er i højsædet - præcis som ved Chingchai :-)

Fedeste linie i hans artikel er at denne balje bliver lukket ned indenfor 1 år, og der bliver bygget en større i hans ny hus - bliver fedt at følge .....

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
dyr200
Reactions:

Indlæg af dyr200 »

er det ikke bare sådan nået vi alle drømmer om at have råd til hehe
jahn
Foxface
Foxface
Reactions:
13
Postnummer: 4640 Fakse
Geografisk sted: Faxe

Indlæg af jahn »

dyr200 skrev:er det ikke bare sådan nået vi alle drømmer om at have råd til hehe
Jo
Min gamle balje
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=58437" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af gnizten »

Kort og godt.....

RESPEKT... :GO :GO :GO
Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af minedykker »

Det der kunne være sjovt er som jeg selv nyder når jeg keder mig nemlig at tænke hvor stort kan jeg bygge og til hvilken pris....
der er ikke nogen tvivl om at bygger du et nyt hus og du kikker på de muligheder der ligger i at tænke alt ind fra starten som brug af jord varm og solceller til at drive en system så er der muligheder som kun ganske få af os bruger til at holde udgifterne nede, har lagt mærke til at rigtig mange amrikaner bruger 2-3-4 stor retur pumper og så splitter dem om i sted for som vi gøre her i DK nemlig at bruge en masse tunze pumper, der er helt sikkert fordele og ulemper ved begge løsninger, men helt sikkert en helt anden måde at køre et stort system på.
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af gnizten »

minedykker skrev:Det der kunne være sjovt er som jeg selv nyder når jeg keder mig nemlig at tænke hvor stort kan jeg bygge og til hvilken pris....
der er ikke nogen tvivl om at bygger du et nyt hus og du kikker på de muligheder der ligger i at tænke alt ind fra starten som brug af jord varm og solceller til at drive en system så er der muligheder som kun ganske få af os bruger til at holde udgifterne nede, har lagt mærke til at rigtig mange amrikaner bruger 2-3-4 stor retur pumper og så splitter dem om i sted for som vi gøre her i DK nemlig at bruge en masse tunze pumper, der er helt sikkert fordele og ulemper ved begge løsninger, men helt sikkert en helt anden måde at køre et stort system på.
Har selv haft overvejelserne med store pumper enten i closed loop eller til at dele returen, til at lave current, eksempelvis nogle flere dc pumper som kan styres af vores akvariecomputere, med waves og det hele. Det kunne være en cool løsning. Den koster så også lidt gryn, men der skal heller ikke renses pumper så ofte. Jeg kunne godt drømme om et par Royal Exclusive speedy 3, i closed loop til at lave current. Jeg har en enkelt 8000 l/t på retursystemet nu, tænk hvad de kunne lave monteret med udløb i hver ende af baljen.... :y
Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af minedykker »

har selv her de sidste par uger kikket lidt på de såkaldt sea swirl til retur vandet.
har nemlig et hjørne i modsatte end hvor det altid driller lidt med at få blæst overfladen ren, nok fordi at strømningerne i så lang en tank kan være en sjov størrelse. så tanken er at hvis man kan flytte returvandet frem og tilbage i to hjørne 90 grader så vil det måske kunne løse problemet.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"