Hej.
Er det muligt at lave en skummer lidt om, jeg har i tankerne at lave min lidt kortere.
Den er nemlig lige 10mm for høj til at kunne stå inde i min lukkede sump, jeg vil gerne have den der ind at stå både for støjens skyld og i tilfælde af den skulle skumme over.
Men spørgsmålet er så hvor det er bedst at kotte den op, i det store rør der går fra bund til koppen, eller røret der sidder lige under koppen?
Det nemmeste er jo at korte røret op der sidder i bunden af koppen.
Eller risikere jeg bare at ødelægge dens virkning?
Jeg vil jo mene at jeg kan "justere" vandhøjden på røret der ses til venstre og går ned til sumpen, ved at gøre den højere eller lavere.
Så kotter jeg 20mm af den skal vandstanden inde i røret vel bare sænkes så det passer sammen?
Skummer for høj.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Skummer for høj.
I stedet for at ændre på skummeren, så skær et stykke af bundpladen.
Et lukket bord og en skummer der koger over, forhindrer ikke vandet i at komme ud på gulvet.
Umiddelbart ser det da ud til at der er god plads til at du kan få koppen af og på.
Et lukket bord og en skummer der koger over, forhindrer ikke vandet i at komme ud på gulvet.
Umiddelbart ser det da ud til at der er god plads til at du kan få koppen af og på.
- gnizten
- Naso kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3230 Græsted
- Saltvand siden?: 2011
Jeg har på et tidligere setup haft held med at tage 10mm af selve skummerkoppen, da denne også var for høj, dog skal det siges, at selve inderrøret i koppen kunne tages ud, hvilket gjorde at jeg på en bordrundsav kunne tage 10 mm af både inderrør og skummerkoppen, således at der ikke blev ændret på afstanden mellem inderrør og låg.
Mange hilsener
Tom.
Tom.
- Martin J
- Klovnfisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 6870 Ølgod
- Saltvand siden?: 2013
Jo jo der der fint plads der hvor den står nu, men jeg vil jo gerne have den ind i sumpen og stå.
Gnizten, så var det i top af koppen og inderrør i koppen du fjernede lidt.
Gnizten, så var det i top af koppen og inderrør i koppen du fjernede lidt.