VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Bubbleking mini 160

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
smukfisk
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2007

Bubbleking mini 160

Indlæg af smukfisk »

Jeg har købt en ny bubbleking mini 160 men jeg synes den larmer.
Så tænke jeg hvis der er nogen i Randers omregn der kender lidt til hvor meget bubbleking skal sige, er de velkommen forbi til en øl eller hvad man lyster :-)
Jeg er lidt på bar bund, for vil ikke sende den tilbage hvis det bare er mig det er gal på den.
Men synes bare at bubbleking plejer at være lydløse.
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Bubbleking mini 160

Indlæg af AndersBoerglum »

Den skal nok bare have lov til at indkøre. De bubbleking jeg har set, er sgu nærmest lydløse.
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
smukfisk
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af smukfisk »

AndersBoerglum skrev:Den skal nok bare have lov til at indkøre. De bubbleking jeg har set, er sgu nærmest lydløse.
Også hvad jeg har hørt omkring, derfor synes jeg også det er mærkeligt.
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Det er meget normalt at nye pumper "snakker" lidt de første par dage. Prøv at give den en 2-3 dage, og hvis det så ikke bliver bedre, så send en mail til Royal Exclusive. Der kan jo være en fejl i den.
Mvh:
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg

Indlæg af Kasper j. »

Jeg har en BK mini 160 den model som hedder som med SV13. Den har en break in periode på 14 dage, og jeg vil sige at der nok også går en måned før den er lydløs.

Men et par ting du kan gøre er at have 20 cm vand i sumpen, sætte skummeren i midten af sumpen eller bare så den ikke står for tæt på en af siderne, hæve vandstanden inde i skummeren til over målestregen og lige under skummerkoppen, og du kan sætte 2 lag af noget særlig pvc filter måtte under den som optager resonans.

Jeg synes også at min larmede i starten men nu har jeg brugt den i næsten 2 år og den ser stadig ud som nu. Du skal nok blive rigtig glad for skummeren :-)
Brugeravatar
smukfisk
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af smukfisk »

Kasper j. skrev:Jeg har en BK mini 160 den model som hedder som med SV13. Den har en break in periode på 14 dage, og jeg vil sige at der nok også går en måned før den er lydløs.

Men et par ting du kan gøre er at have 20 cm vand i sumpen, sætte skummeren i midten af sumpen eller bare så den ikke står for tæt på en af siderne, hæve vandstanden inde i skummeren til over målestregen og lige under skummerkoppen, og du kan sætte 2 lag af noget særlig pvc filter måtte under den som optager resonans.

Jeg synes også at min larmede i starten men nu har jeg brugt den i næsten 2 år og den ser stadig ud som nu. Du skal nok blive rigtig glad for skummeren :-)
Tak tak for dit gode svar :-) det er jeg taknemlig for det vil jeg prøve.
Det pvc filter hvad er det for noget ?
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Hvordan går det med støjen?
Mvh:
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg

Indlæg af Kasper j. »

smukfisk skrev:
Kasper j. skrev:Jeg har en BK mini 160 den model som hedder som med SV13. Den har en break in periode på 14 dage, og jeg vil sige at der nok også går en måned før den er lydløs.

Det er det her : http://www.shop-meeresaquaristik.de/pro ... s_id=14139" onclick="window.open(this.href);return false;

For at det virker ordentligt skal du have 2 lag i hele det rum i sumpen hvor din skummer står. Hvis du bare ligger et lille stykke ind under skummeren kommer den ikke til at stå stabilt. Det er også godt under din returpumpe. Materialet er rimeligt fast så dine pumper kan ikke komme til at suge det ind. Der er også nogle som ligger en silikone slange ind under skummeren men det virker ikke nær så godt som det her.
Brugeravatar
smukfisk
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af smukfisk »

AndersBoerglum skrev:Hvordan går det med støjen?
Den brummer endnu, og har send mail til dem.
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Brugeravatar
smukfisk
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af smukfisk »

Kasper j. skrev:
smukfisk skrev:

Det er det her : http://www.shop-meeresaquaristik.de/pro ... s_id=14139" onclick="window.open(this.href);return false;

For at det virker ordentligt skal du have 2 lag i hele det rum i sumpen hvor din skummer står. Hvis du bare ligger et lille stykke ind under skummeren kommer den ikke til at stå stabilt. Det er også godt under din returpumpe. Materialet er rimeligt fast så dine pumper kan ikke komme til at suge det ind. Der er også nogle som ligger en silikone slange ind under skummeren men det virker ikke nær så godt som det her.
Tak tak :-)
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"