Scooter blenny vil ikke spise..

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Tåsinge

Scooter blenny vil ikke spise..

Indlæg af Sarah R »

Jeg har haft ham (altså scooter blenny) i 6 uger og den sidste uges tid har han ikke været særlig aktiv og ser ud til at have tabt sig.
Jeg fodrer med flagefoder og frostfoder, og i starten levede han af de planarier jeg havde fået invasion af (de er nu væk).
Nu er akvariet kun på 128 L og han deler det med en hugo, to klovnfisk og tre damsler. Kan det være damslerne, der stresser ham eller skal jeg give ham noget specielt at spise, for han tager ikke foderet?
Damslerne fik jeg for 2 uger siden.
Vandværdierne er:
KH: 9
Fosfat: 0
pH: 8,2
Nitrit: 0- 0,02
Nitrat: 0
Ammonium: 0,02
Vægtfylde: 1,025

mvh og på forhånd tak
Sarah R
Brugeravatar
Dragefisken
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Virum

Indlæg af Dragefisken »

Nu er Scooter Blenny ikke den næmeste fisk at have med at gøre og damslerne kan godt være aggresive.

Måske kan dette link hjælpe dig med hvad en Scooter Blenny kræver

http://www.liveaquaria.com/product/prod ... tid=96&N=0
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg synes du skulle se at få den sendt videre til en anden, med et større akvarie og mere foder end der er i dit akvarie. Scooterblennyer lever jo af alle de små "pods" den kan finde. Men der skal en hel del til at mætte sådan en fyr. Og spørgsmålet er om dit akvarie er stort nok til at føde den.
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Indlæg af Jerslev »

jeg har længe haft to stk i et 200 l. akvarium, og det går tilsyneladende uden problemer - har også 45 kg sten i , men Blennierne tager nu også de hummeræg og artemia samt mysis, der falder ned på bunden, så du burde kunne huse en fisk i et 128 liters, afhængig af antal sten -

Havde oprindelig også planarier, men de er helt væk og har været det i 4 måneder

jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Tåsinge

Indlæg af Sarah R »

Vi har været i Akvarieudstyr og købe hummeræg: Dem spiser blennien, så det ser foreløbig ud til at det hjælper. Det foder jeg plejer at give, nåede ikke rigtig ned på bunden, det meste blev spist af de andre fisk inden.
Jeg har 20 kg sten plus 10 kg levende sand, og der er vel godt nok.
mvh.
Sarah R
MvH
Sarah R
588 liters balje med 410 liters sump
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"