Problemer med tunze Osmolator

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Problemer med tunze Osmolator

Indlæg af den_ »

Hej alle med saltere.

Først omgang var det den optiske sensor der ikke virkede mere, så jeg snakkede med Carsten og han sende den til Tunze efter et par uger kom den retur med en udskiftede sensor, her skal der lyde en stor tak til Carsten og Tunze som skiftede sensor uden beregning.
Den virkede fint i nogle uger, men nu laver den en anden fejl eller hvad man kan kalde, den virker måske i 1 dag eller 2, nogle gange mindre også begynder den at blinker i ''on level'' dioden og den fylder ikke vand op, jeg skrev så til tunze og lave en video som jeg sende med og de mente at det måske var fordi af der var lidt bevægelse i overfladen hvor sensoren var placeret (den sad samme sted før den optiske sensor ikke virkede mere) jeg flyttede den til et anden sted hvor der ikke er bevægelse i overfladen men er samme problem.

er der nogle der har oplevet samme problem??
Brugeravatar
phil
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
14
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 1980

Re: Problemer med tunze Osmolator

Indlæg af phil »

Min er netop gået i stykker kun 1 år gammel, den fylder ikke vand på mere, har netop bestilt en ny hos Carsten, så må jeg få den repareret så jeg har en i reserve :(
Husrevet på østkysten
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Meller »

Jeg havde også problemmer med den optiske sencor og fik den også lavet uden beregning (jeg tog direkte kontakt til tunze, havde ingen kvitering eller noget)
men jeg har også haft lidt problemer, men mine problemer er løst ved jeg bare gjorde afstanden fra den optiske sencor til afbryderend så stor som muligt, og siden da har jeg ikke haft problemer med den.
men har du en masse bobler osv omkring sencoren der kan forstyre den? :-)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af den_ »

Nope der er ingen bobler og før den gik i udu sad sensor og afbryder kontakten ved siden af hinanden det gjorde de nok et lille år uden problemer.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Syntes efterhånden der er mange der oplever fejl på disse - jeg har altid været tilfreds med en simpel flydekontakt - billig - simpel og har ikke fejlet en eneste gang
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

Husker I at rengøre den optiske sensor ind i mellem?

Er den fuld af kalk/salt holder den osse op med at virke og der er bare at tørre den med en klud med RO vand eller bare et stykke køkkenrulle...
Virker dette ikke, er der selvfølgelig fejl i udstyret...

:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af den_ »

jep den bliver renset og dette har ikke hjulpet noget som helst, så den må nok en tur til tyskland igen eller købes en ny
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af den_ »

Bingocaller skrev:Syntes efterhånden der er mange der oplever fejl på disse - jeg har altid været tilfreds med en simpel flydekontakt - billig - simpel og har ikke fejlet en eneste gang

har du et link til den du bruger???
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"