Den har svømmet rundt i overfladen i en uges tid nu. er den mon blevet udstødt af den "nye gruppe"

Alle klovnfisk starter som hanner.Chrissy62 skrev:Klovnfisk bliver født uden køn. Når de bliver kønsmodne, er det størrelsesforskellen der afgører, hvem der bliver hun og hvem der bliver han
En han kan godt senere skifte køn til hun, hvis der f.eks. er to hanner i akvariet, så vil den ene han, den der er størst udvikle sig til en hun, så det skaber harmoni igen.
En hun, derimod kan ikke udvikle sig til en han, så har en klovn allerede udviklet køn til hun, vil den forblive det resten af livet.
Køber man to uafhængige klovnfisk og sætter dem sammen, er det derfor meget vigtigt, at den ene er meget større end den anden, for så er man sikker på, den nok er en hun allerede, og den lille, har enten ikke udviklet køn endnu, eller vil udvikle sig til en han, da den anden er så meget større.
Det, der er sket hos dig, er nok, at begge dine klovnfisk har udviklet sig til hunner, fordi de hver i sær har gået med andre klovnfisk der var mindre end dem. Du bliver nødt til at gå af med den ene, og så købe en anden, der enten er meget større, eller meget mindre end den du beholder
Carsten, du er sgu for hurtig.Carsten skrev:Alle klovnfisk starter som hanner.Chrissy62 skrev:Klovnfisk bliver født uden køn. Når de bliver kønsmodne, er det størrelsesforskellen der afgører, hvem der bliver hun og hvem der bliver han
En han kan godt senere skifte køn til hun, hvis der f.eks. er to hanner i akvariet, så vil den ene han, den der er størst udvikle sig til en hun, så det skaber harmoni igen.
En hun, derimod kan ikke udvikle sig til en han, så har en klovn allerede udviklet køn til hun, vil den forblive det resten af livet.
Køber man to uafhængige klovnfisk og sætter dem sammen, er det derfor meget vigtigt, at den ene er meget større end den anden, for så er man sikker på, den nok er en hun allerede, og den lille, har enten ikke udviklet køn endnu, eller vil udvikle sig til en han, da den anden er så meget større.
Det, der er sket hos dig, er nok, at begge dine klovnfisk har udviklet sig til hunner, fordi de hver i sær har gået med andre klovnfisk der var mindre end dem. Du bliver nødt til at gå af med den ene, og så købe en anden, der enten er meget større, eller meget mindre end den du beholder
Og chrissy du modsiger dig selv.
I sidste afsnit skriver du, at begge klovnfisk har udviket sig til hunner. Og at han skal købe en som enten er meget større! eller meget mindre. Der bliver ikke fred, tværtimod hvis han sætter en ny fisk ind som er større. Så har han stadig 2 hunner
Chrissy62 skrev:Morten: Du skal gå af med den, der bliver jaget, og så købe dig en mindre klovn af samme art, som den du har i forvejen
MoG: Mine to klovne er også samme størrelse, men den ene var mindre, da jeg købte den, de er så vokset til samme størrelse, alligevel, er de et par, da de leger hver 4. dag
Det er nu også delvist rigtig, for de færdigudvikler ikke deres køn før der er en plads som alfa hanChrissy62 skrev:Carsten, du er sgu for hurtig.Carsten skrev:Alle klovnfisk starter som hanner.Chrissy62 skrev:Klovnfisk bliver født uden køn. Når de bliver kønsmodne, er det størrelsesforskellen der afgører, hvem der bliver hun og hvem der bliver han
I sidste afsnit skriver du, at begge klovnfisk har udviket sig til hunner. Og at han skal købe en som enten er meget større! eller meget mindre. Der bliver ikke fred, tværtimod hvis han sætter en ny fisk ind som er større. Så har han stadig 2 hunner![]()
Jeg havde faktisk rettet mig selv, inden du fik skrevet. Dog vidste jeg ikke de blev født som hanner. Troede faktisk de var ukønnet fra starten af
Ja, de leger rigtig meget. Jeg tror også de lægger æg, men de bliver jo aldrig til noget, for har nogle store frække fisk, der æder demMoG skrev:Christina: okay.. Leger hver 4. Dag? Selvom mine er venner , er der sgu ikke meget looove in the air!![]()
Hhmmmm... Jeg venter i spænding til de en dag finder sammen! Jeg har netop idag smidt en anemone i til dem.. Så håber lidt der sker noget ..
Macdoo skrev:Den eneste klovn jeg kan se i overfladen her hjemme er mig...
Jamen, så har jeg altså hørt efter i timen.Hvam skrev:Det er nu også delvist rigtig, for de færdigudvikler ikke deres køn før der er en plads som alfa hanChrissy62 skrev:Carsten, du er sgu for hurtig.Carsten skrev:Alle klovnfisk starter som hanner.Chrissy62 skrev:Klovnfisk bliver født uden køn. Når de bliver kønsmodne, er det størrelsesforskellen der afgører, hvem der bliver hun og hvem der bliver han
I sidste afsnit skriver du, at begge klovnfisk har udviket sig til hunner. Og at han skal købe en som enten er meget større! eller meget mindre. Der bliver ikke fred, tværtimod hvis han sætter en ny fisk ind som er større. Så har han stadig 2 hunner![]()
Jeg havde faktisk rettet mig selv, inden du fik skrevet. Dog vidste jeg ikke de blev født som hanner. Troede faktisk de var ukønnet fra starten af