Antal fisk af samme art
- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S
Antal fisk af samme art
Da jeg på et tidspunkt skal have nogen flere fisk vil jeg lige høre om hvor mange af hver jeg kan holde.
Det drejer sig om Klovnfisk ocellaris eller percula, hvor mange af dem bør man holde sammen??
Gule kirurger, kan man holde 2 sammen??
Palet kirurger, kan man holde flere sammen??
Grunden til at jeg spørg, er fordi det selvfølgelig er flottest at have flere af en slags.
Det drejer sig om Klovnfisk ocellaris eller percula, hvor mange af dem bør man holde sammen??
Gule kirurger, kan man holde 2 sammen??
Palet kirurger, kan man holde flere sammen??
Grunden til at jeg spørg, er fordi det selvfølgelig er flottest at have flere af en slags.
Niels C. Christensen
330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

- jthyge
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Søby, Hornslet.
- Kontakt:
Du her tre valg mht. til klovnfisk.
Enten skal du have en flok, med en hun klovn som vil styrer herakiet. Her vil jeg tro man skal op i en flok på 7+ (ikke fordi jeg har nogen erfaring med det)
Eller også skal du have et par. Her kan du være heldig at købe et etableret par, eller du kan købe en stor fisk som højst sansynligt er en hun, og en lille fisk, som højst sansynligt er en han. Du kan også købe 2 små fisk, så vil den stærkeste af dem udvikle sig til en hun.
Eller du kan nøjes med en klovn..
Enten skal du have en flok, med en hun klovn som vil styrer herakiet. Her vil jeg tro man skal op i en flok på 7+ (ikke fordi jeg har nogen erfaring med det)
Eller også skal du have et par. Her kan du være heldig at købe et etableret par, eller du kan købe en stor fisk som højst sansynligt er en hun, og en lille fisk, som højst sansynligt er en han. Du kan også købe 2 små fisk, så vil den stærkeste af dem udvikle sig til en hun.
Eller du kan nøjes med en klovn..

Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Hvad angår kirurgfiskene, så vil det sjældent gå godt med 2 stk. Z. flacenscens. Den stærkeste vil i langt de fleste tilfælde slå den anden ihjel, og man bør derfor nøjes ned én eller 3+.
Paletter er en del fredeligere overfor hinanden, der burde det ikke være de store problemer med to stk. (eller flere for den sags skyld) bare de kommer i på samme tid.
Paletter er en del fredeligere overfor hinanden, der burde det ikke være de store problemer med to stk. (eller flere for den sags skyld) bare de kommer i på samme tid.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
Jeg har 1 par skunk klovne og en enkelt ( endnu ) Ocellaris eller percula, de er ikke venner men de gør ikke hinanden noget, men jeg vil have en ocellaris mere, så håber jeg at de 2 par kan finde ud af at dele de 530 op i 2 dele, de 3 har gjort det nu.
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S
Nu sagde Jesper jo at han mente man muligvis skulle op i en flok på 7+ når det drejede sig om klovnfisk, så var det nemlig at jeg lige tænkte, at det måske var lige lidt for mange til mit akvarie, altså hvis jeg også skal have gule kirurger og blå palet'er.
Niels C. Christensen

- puffer
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9430 Vadum
- Geografisk sted: Nørhalne
Vi har to gule kirurger sammen uden problemer. Den ene er tydeligvis boss, men de svømmer altid sammen. Vi fik dem samtidig. De går i øvrigt sammen med en Desjardini af samme størrelse, som vi købte samtidig med de gule. Det er nok i virkeligheden den, der er "big-boss" for flokken. Måske tror de bare, de er en ens flok på tre?
/Christian og Anna