Dette emne har sikkert været diskuteret mange mange mange mange gange gennem tiden

Men har nu over længere periode haft en del for høje Calcium og magnesium værdier i min balje, og syntes mine koraller er blevet en smule, for ikke at sige mege tamme i betrækket. Min hammerkoral har været trukket sammen i over en uge nu

Det skal siges at jeg for nyligt lavede et stort vandskifte ca. 30% af 120 liter... Har aldrig praktiseret vandskifte før, brugte ikk osmosevand, bare rent hanevand. Bor på landet, og her har vi faktisk meget rent hanevand

Mine andre værdier er fine dog ligger KH lidt for højt med 14, dog skal det siges jeg ikke tester Strontium og Inodine, anbefaler i herinde at man gør det ?
Jeg har et lille Aquael 120 Liters " Plug `n Play" så ingen sump, eller andet...
Har gennem noget tid tilføjet RedSea`s Reef Foundation ABC+ pulver... er sikker på det er " synderen" så jeg har helt stoppet tilsætningen af dette, i en periode.
Men gode råd modtages med "kyshånd" hvad gør jeg, for at nedbringe mine calcium & Magnesium værdier til optimale, skal jeg bare vente uden at tilføje noget til " baljen" ?
Ser frem til jeres besvarelser.