Hvordan kommer man af med ildorme ??
- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S
Hvordan kommer man af med ildorme ??
Hvordan kommer man af med ildorme, når man synes de er blevet for store??
Jeg er nemlig bange for at de skal gå i mine koraller.
Niels C. Christensen
330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Hvordan kommer man af med ildorme ??
Det behøver du ikke være bange for. Dit akvarie har nok de kan leve af foruden.Robcus skrev:Hvordan kommer man af med ildorme, når man synes de er blevet for store??
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvem siger at de går i korallerne???
Der er måske, en enkelt der har observeret noget som kunne foranledige til at tro de gør det. men der fra så til at sige at de gør det, er er lang vej.
I mit fragment akvarie, er der ingen fisk men en del fireworms, og jeg har ikke obserevet at de går på korallerne
Der er måske, en enkelt der har observeret noget som kunne foranledige til at tro de gør det. men der fra så til at sige at de gør det, er er lang vej.
I mit fragment akvarie, er der ingen fisk men en del fireworms, og jeg har ikke obserevet at de går på korallerne
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Tjek dette link for lidt info om fireworms:
http://www.reefkeeping.com/issues/2003-04/rs/index.php
http://www.reefkeeping.com/issues/2003-04/rs/index.php
/MagnusFireworms are really common in reef aquaria. They probably account for ninety or more percent of the worms seen in reef aquaria. Most fireworms are scavengers in tropical marine environments, albeit a few of the about 120 species are predatory, and one or two are parasitic. The fireworms that are most frequently found in aquaria may be very abundant. Even a small aquarium may have thousands of them, and they are beneficial scavengers.. One species, common in nature but rarely found in aquaria, is of concern to aquarists. This species, Hermodice carunculata, is predatory on stony corals and gorgonians. Fortunately, individuals of this species may be easily distinguished and removed from the system.