Osmosevand og demineraliseret vand
- The Baptizer
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 7330 Brande
- Saltvand siden?: 2014
Osmosevand og demineraliseret vand
Det vand man får ud af at køre vandhanevandet igennem sådan et osmoseanlæg til akvarie, er det præcis det samme vand som det man kalder for demineraliseret vand?
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Osmosevand og demineraliseret vand
Demineraliseret vand er vand der er kørt igennem et ion filter. Der kan sagtens være urenheder med.The Baptizer skrev:Det vand man får ud af at køre vandhanevandet igennem sådan et osmoseanlæg til akvarie, er det præcis det samme vand som det man kalder for demineraliseret vand?
Omvendt osmose vand er trykke gennem et ekstremt fint filter og er det "reneste" du kan få.
Men til akvarieformål er demineraliseret vand fint. Det er bare en dyr løsning med mindre man kan få det billigt/gratis

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Ikke hvad jeg ved af, altså man kan jo selvfølgelig argumenterer for at det bliver desinficeret i kraft af kogningen/fordampning. Men de anlæg jeg har set er fordampningen ret kraftig og der ryger så at sige "noget med" op i kondensatoren. Så mS er højere end ved et industri RO-anlæg.MoG skrev:Anders: det reneste må vel være destilleret vand!
Men nu er vi altså også ude i flueknepperi - vi taler mikroskopiske mængder! Og ting der er totalt ligegyldigt for vores hobby

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- Michael_F
- Rev Rokke
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 2013
- Kontakt:
Ud af de 250L vand jeg startede mig red sea max 250 op med, var de 200L demineraliseret vand, som jeg kunne få gratis. De sidste 50L var på det tidspunkt fr avandhanen i mangel af et osmoseanlæg.