Sera 31157 LED - hvor anbefaler I at købe disse?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
peterhenriksen
Copepod
Copepod
Reactions:
13
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Søborg

Sera 31157 LED - hvor anbefaler I at købe disse?

Indlæg af peterhenriksen »

Hej med jer.

Jeg har i nu to år haft fornøjelsen at have saltvandsakvarie. Det er en fed hobby og jeg har (bortset fra glasrosepesten, som jeg stadig kæmper med) været forskånet for problemer med mit Sera Biotop Cube 130-liters akvarie, som jeg hen af vejen har opgraderet lidt, bl.a. med en Hydor Slim Skim Nano og senest LED-belysning.
Jeg mangler dog nogle Sera 31157 blå LED-lamper - i alt 6 stk. - til armaturet og mit spørgsmål til jer garvede saltvandsakvarister er, hvor I vil anbefale mig at købe disse?

På forhånd tak for jeres gode svar - og tak for et altid godt og informativt saltvandsforum.dk
For en nybegynder som mig er det lækkert at kunne finde inspiration og svar på mine mange spørgsmål herinde. Tak for det.

-Peter
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Sera 31157 LED - hvor anbefaler I at købe disse?

Indlæg af Carsten »

Hvad skal du betale for dem her i landet??

En søgning på Google var ikke til megen hjælp
Fik kun et hit
http://www.zooprofi.de/info/13518/sera_ ... _Watt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
peterhenriksen
Copepod
Copepod
Reactions:
13

Carsten skrev:Hvad skal du betale for dem her i landet??

Fik kun et hit
http://www.zooprofi.de/info/13518/sera_ ... _Watt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hej Carsten.

Det var netop den samme leverandør jeg selv kunne støve op - men jeg vil i princippet hellere støtte en dansk leverandør, såfremt en sådan findes. :-)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

peterhenriksen skrev:
Carsten skrev:Hvad skal du betale for dem her i landet??

Fik kun et hit
Hej Carsten.

Det var netop den samme leverandør jeg selv kunne støve op - men jeg vil i princippet hellere støtte en dansk leverandør, såfremt en sådan findes. :-)
Har du overvejet at få noget helt andet lys? De der dioder giver ikke meget mere lys end en gammel Nefa lygte. Er du for ung til at kende sådan en så spørg dine bedsteforældre :) 2W i hver pære er ikke meget.
peterhenriksen
Copepod
Copepod
Reactions:
13

Hehe - jeg er skam bekendt med de gode gamle NEFA-lygter. Og nej - de var ikke meget bevendt sådan rent lysmæssigt.
Jeg har ikke overvejet noget helt andet lys, men det fornemmer jeg at jeg burde. Hvad kan der anbefales? Jeg er ikke handyman og har heller ikke tid til at kreere noget lys selv, så jeg skal bruge en mere eller mindre 'færdig' løsning.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

peterhenriksen skrev:Hehe - jeg er skam bekendt med de gode gamle NEFA-lygter. Og nej - de var ikke meget bevendt sådan rent lysmæssigt.
Jeg har ikke overvejet noget helt andet lys, men det fornemmer jeg at jeg burde. Hvad kan der anbefales? Jeg er ikke handyman og har heller ikke tid til at kreere noget lys selv, så jeg skal bruge en mere eller mindre 'færdig' løsning.
Hvordan ser de lamper ud som du ville sætte de pærer i??
For så vidt jeg kan se så er der et låg på akvariet, men de lamper er nogle som sættes på kanten af akvariet.

Og ikke mindst hvad er du parat til at ofre på sagen?
peterhenriksen
Copepod
Copepod
Reactions:
13

Lampen, jeg anskaffede mig, var den originale SERA - dvs. det låg, du har set, men i LED-udgaven. Imidlertid er der kun hvide LEDs i og jeg vil gerne have nogle blå som kan fremhæve farverne lidt mere.
Jeg har set mange, som har haft lamper hængende frit over akvariet. Det setup er jeg ikke helt vild med.
Prisen er naturligvis altid et issue. Spørger du fruen i huset, må det ikke koste noget! Jeg er interesseret i at kende alternativer (og priser) og se, hvad der findes.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Hvad er målene på den åbning hvor lampen kan sidde og hvor meget plads er der i højden. Er der blæser i låget?
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"