Skummerproblemer

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
jallem
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2010

Skummerproblemer

Indlæg af jallem »

Min skummer er pludselig begyndt at brokke sig. Det startede dagen efter et vandskift, hvor den er blevet meget stille og den skummer kun halvvejs, hvilket vil sige at der ikke kommer noget skum i koppen, men kun i røret. Jeg har prøvet at rense skummeren, men den var rimelig ren i forvejen. Efter vandskiftet rensede jeg overløbskammen for lidt slam, så mere vand løber over i skummerkammeret. Kan det have noget med det at gøre? Altså, ligger skummeren for lavt nu i forhold til vandstanden? Det har stået på i 4 dage nu da jeg ville give den lidt tid, men er ved at blive lidt nervøs, da jeg samtidig har 5 i nitrat.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Skummerproblemer

Indlæg af MoG »

hvilken skummer er det? hvis vandstanden har ændret sig i skummerkammeret, kan det meget vel have betydning. Kommer selvfølgelig an på hvilken en det drejer sig om..

Nu da du har renset div. for slam, kunne det måske tænkes at din pumpe har ædt et eller andet, så ydeevnen er faldet...??
Morten
jallem
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14

Indlæg af jallem »

Jeg burde ha kigget på den da jeg havde skummeren oppe i går (sidder i et red sea max). Det er så vidt vides en Skimz. Jeg kan lige tjekke det når jeg kommer hjem. Tvivler på det er hvirvlet ind. Rengjorde den fuldstændigt i går. Jeg må gå ud fra skummeren skal hæves en smule, hvis vandstanden i skummerkammeret er blevet hævet. Er du enig?
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

Nææ.. Hvis skummet ikke når koppen, så må den skulle sænkes, så vandstanden i skummeren bliver højere..
Morten
jallem
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14

Indlæg af jallem »

Jeg ser lige om det virker :D
Brugeravatar