Hydor osmolator driller en smule

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Hydor osmolator driller en smule

Indlæg af Nicklossi »

Hejsa.

Jeg har for et par uger siden købt en hydor water level control, og den fungerer faktisk rigtig fint.

Dog har jeg det problem, at den ofte fylder for meget i, så den går ind og laver alarm, hvor den begynder at hyle.

Jeg tænker lidt, at det er fordi at når niveauføleren der hedder MAX siger, at pumpen skal stoppe, så løber vandet der er tilbage i slangen også ned i mit returkammer.
Det vand der er i slangen er så nok til at hæve niveauet fra MAX til ALARM (mit returkammer er ikke voldsomt stort).

Er min teori rigtig? Og i så fald, kan jeg så bare korte af slangen, så der ikke løber så meget ''ekstra'' ud?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hydor osmolator driller en smule

Indlæg af Carsten »

Med mindre det enten er en micro stort returkammer eller en moster stor slange. Så tror jeg ikke at de få centiliter gør nogen forskel.
Jeg havde et problem lidt i samme stil som dit, men mit var at når ferskvandskaret var fuldt, så var udløbet længere nede end vandoverfladen i ferskvandkaret. Derfor løb det indtil de var ens.
Jeg lagde et stykke plexiglas over sumpen, og borede et hul der passede med et 12mm rør. Slangen fra osmolatoren ender i det rør, men så højt at selv med en maximal vandstand, er slangens udløb over overfladen.

Så jeg synes inden du klipper i nogen slange, at prøv og se om det kan klares på den måde som jeg har fundet brugbar for mig.
Brugeravatar
Monica&Jacob
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9200 Aalborg SV
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Monica&Jacob »

har samme problem, men løste det med at lave et buk på slangen så den ikke kan dosere så hurdigt. så fylder den heller ik får meget i, før den får stoppet igen.
vil dog have købt en mindre pumpe der til.
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Indlæg af Nicklossi »

Mit returkammeret ER ikke ret stort, så jeg tror jeg må prøve noget i stil med at knække slangen lidt eller sådan noget :-)

Tak for svar :-)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"