Skummer mærke

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
MadsRitterHansen
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
11
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2013

Skummer mærke

Indlæg af MadsRitterHansen »

Hej på forummet.

Er igång med opstart af et 225 L akvarie og skal bruge en skummer her til.

Den skal stå i sumpen og den skal være så lydløs det bare går..
Var blevet anbefalet en SKIMZ men ifølge Decocean er der mega lang ventetid på dem, han kan ikke få dem fra Kina hurtigt nok, så nu undrer jeg hvad mærke I ellers kan anbefale??

Håber på gode svar :-)

MVH

Mads
Brugeravatar
soffer
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Haderslev

Re: Skummer mærke

Indlæg af soffer »

Har en Bubbleking mini kørende her og den er utrolig stille :)
Vh
Søren
61 60 02 64

Min Byggetråd: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=66191" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Indlæg af nesnej »

Jeg har bestilt en Skimz til min nye balje. Den skulle være særdeles effektiv og støjsvag.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvad med sådan en her:
http://shop.koralfarmen.dk/?product=sc-1350-intern" onclick="window.open(this.href);return false;

Deltec er et meget kendt mærke som ikke har været på det danske marked i nogle år. Men derfor er det stadig kvalitet.
For nogle år siden købte alle som havde råd til det Deltec
MadsRitterHansen
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
11

Tak for svarene indtil videre, sætter funderinger igång må man sige.

Den deltec kunne godt være noget, minder også lidt om den skimz jeg ville ha fra starten af, håber den larmer lige så lidt også??!!
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af Kasper j. »

Køb en bubbleking mini 160 version 2012/2013. Jeg har kørt med min i 1½ år og jeg er super tilfreds. Den larmer ikke, skummer rigtig godt og den er bygget i overlegen, tysk, kvalitet :-D Og den ser stadig ud som om den var ny. Jeg målte dens strømforbrug i går og den bruger kun 19 watt.

Jeg har før brugt en deltec apf 600. Den skummede lige så godt som bubbleking men den larmede rigtig meget. Det bliver man træt af i længden.
MadsRitterHansen
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
11

Kasper j. skrev: bubbleking mini 160
nesnej skrev:Jeg har bestilt en Skimz til min nye balje. Den skulle være særdeles effektiv og støjsvag.
Det var jo også sådan en jeg ville have fra starten men ventetiden var uvidst/ minimum maj måned , det kan jeg ikke vente på :-)
MadsRitterHansen
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
11

Kasper j. skrev:Køb en bubbleking mini 160 version 2012/2013. Jeg har kørt med min i 1½ år og jeg er super tilfreds. Den larmer ikke, skummer rigtig godt og den er bygget i overlegen, tysk, kvalitet :-D Og den ser stadig ud som om den var ny. Jeg målte dens strømforbrug i går og den bruger kun 19 watt.

Jeg har før brugt en deltec apf 600. Den skummede lige så godt som bubbleking men den larmede rigtig meget. Det bliver man træt af i længden.
Hej Kasper. Ja den ser også fed ud men prisen er over dobbelt så dyr som deltecén f.eks. Ved godt man får hvad man betaler for men alligevel. Skal heldigvis også kun køre om natten da jeg skal køre med Miracle Mud i refugiet og vil ikke tage alle næringsstoffer ud af vandet :-) Akv. står i stuen så kommer ikke til at høre skummeren så meget anyways..

Men tak for dit input.

MVH

Mads
Steen
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 2670 Greve
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af Steen »

Jeg ville ikke satse på at miracle mud har nogle form for gavnlig virke.
Det er et mirakel middel der aldrig har slået igennem af samme over sag.
Sats heller på at din skummer kommer til at køre 24/7
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af Kasper j. »

Enig med Steen. Drop miraclemud og kørt med skummer 24/7. Hvis støj ikke er et problem og du ikke vil bruge 5000 kr. på en skummer så vil jeg anbefale deltec. Evt. en brugt AFP 600 og så føde den via nedløbet. En AFP 600, skummer super godt, er nem at vedligeholde og reservedele koster ikke ret meget.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Deltec larmer når nålehjulet er slidt og skal skiftes
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
12
Postnummer: 2100 København Ø

Indlæg af Hareskov »

Hej

Ellers er der altid Skimz søstermodel, skulle efter hvad jeg har hørt, være bygget på samme samlebånd, kun navnet er forskelligt.
http://www.deepoceanshop.dk/teknik/skum ... n-160.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Og han skriver på lager ved de fleste.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
MadsRitterHansen
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
11

Steen skrev:Jeg ville ikke satse på at miracle mud har nogle form for gavnlig virke.
Hej Steen.

Wel, that remains to be seen :-) :-)

Har besluttet mig for at give det et forsøg. Miracle Mud er slået igennem I USA med stor kraft og efter min bedste overbevisning er det folk som ikke har prøvet det som ikke giver det en chance pga den høje pris.

Mike Paletta, en af verdens førende saltvandsentusiaster igennem 30 år, har udelukkende kørt med dette samt skimmning de sidste 10 år og har haft de mest stabile akvarier siden da. Hans ord er lov efter min mening og er værd at give et forsøg, så har man et godt udgangspunkt og kan ikke gøre det helt forkert i dent mindste.

Giver gerne et indlæg på forummet når min nye balje har kørt lidt tid, skal her give min ærlige mening til dette mudder :-)

MVH

Mads
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

MadsRitterHansen skrev:
Steen skrev:Jeg ville ikke satse på at miracle mud har nogle form for gavnlig virke.
Hej Steen.

Har besluttet mig for at give det et forsøg. Miracle Mud er slået igennem I USA med stor kraft og efter min bedste overbevisning er det folk som ikke har prøvet det som ikke giver det en chance pga den høje pris.

Mike Paletta, en af verdens førende saltvandsentusiaster igennem 30 år, har udelukkende kørt med dette samt skimmning de sidste 10 år og har haft de mest stabile akvarier siden da. Hans ord er lov efter min mening og er værd at give et forsøg, så har man et godt udgangspunkt og kan ikke gøre det helt forkert i dent mindste.

Giver gerne et indlæg på forummet når min nye balje har kørt lidt tid, skal her give min ærlige mening til dette mudder :-)

MVH

Mads
Kan da kun sige god fornøjelse!

Men det er ren "snake oil" og spild af penge.
Jo der er masser som gennem årene har forsøgt sig med det.
Og alle har droppet det igen.

Gad vide om ham Mike Paletta er helt uvildig?
Eller har fået en god pose penge for det.
MadsRitterHansen
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
11

Carsten skrev:
MadsRitterHansen skrev:
Hej Steen.

MVH

Mads
Kan da kun sige god fornøjelse!

Men det er ren "snake oil" og spild af penge.
Jo der er masser som gennem årene har forsøgt sig med det.
Og alle har droppet det igen.

Gad vide om ham Mike Paletta er helt uvildig?
Eller har fået en god pose penge for det.

Tja det ved man jo ikke.. Synes nu han virker reel nok men kan jo aldrig vide om han er købt til sine holdninger. Men mon ikke han sætter lidt af hans ry på spil, og risikerer ørerne i maskinen, fra folk som prøver det og føler sig snydt??!!

Jeg prøver i hvert fald og laver helt sikkert et indlæg om det i fremtiden. Vi skal jo alle gøre os vores erfaringer hver især, for nogle kører det og for andre er det garanteret dyre lærepenge hehe. Håber på det første.

God påske.

MVH

Mads
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Miracle Mud kom på markedet for ca 10-12 år siden. Og havde det været svaret på alle vores problemer, så var der nok mange flere firmaer som var hoppet på vognen og markedsført det i en eller anden udgave. Men det er der ikke, og det er der nok en god grund til.
De fleste som har brugt det oplever at al ting trives fint i de første måneder, og derefter går det ned af.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"