Jeg havde engang en grøn montipora digita. Som jeg placerede øverst i min nye balje. Da jeg jo havde læst at de elsker meget lys. Men den blev bare brun. Vokser fint men noget kedelig i farven.
I forbindelse med min kamp mod de små djævle til montipore ædende nøgensnegle fik jeg knækket noget af den føromtalte koral. Og et stykke faldt ned i en hule hvor der ikke er skygge. Men alligevel væsentlig mindre lys hvor moderkorallen står. Havde egentlig afskrevet frakmentet. Men nu ser jeg så til min store overraskelse at der stikker 5 stilke op af hulen. Og de er dæleme den gamle fine grønne farve?
Kan det virkelig godt passe at der er for meget lys i toppen af akvariet? Eller kan det være et vandbevægelses problem.
Det er ikke så tydeligt på billedet. Men det øverste til venstre er sidder i godt med lys og den nede til højre de de nye skud der ikke får specielt meget lys
Kan M. Digita få for meget lys?
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Re: Kan M. Digita få for meget lys?
Min oplevelse af grønne montier, plade eller digitata, var at de mistede farven under kraftigt lys, når min næring var i underkanten.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Re: Kan M. Digita få for meget lys?
Ja det kan selvfølgelig også være nærringsmangel. Så må jeg jo sætte Sango doseringen op...
Synes bare jeg kan se en noget hurtigere alge/bakterie vækst på glasset når jeg øger doseringen af Sango nutri complete
Synes bare jeg kan se en noget hurtigere alge/bakterie vækst på glasset når jeg øger doseringen af Sango nutri complete