Johnny skrev:engelquist skrev:Der følger en god og udførlig vejledning med Rowaphos- ifølge den skal man bruge det helt fra opstarten- den vejledning har jeg altid fulgt uden problemer...
hmm mon ikke alle forhandlere vil sige man skal bruge deres prudukt til af starte med

jeg vil sige hvis det er yderst nødvendigt selvfølig men uden af havde set værdier og hans alder på balje kan jeg ikke sige af han skal spilde 500.-eller lin endnu hvor gammel er baljen og er der liv i? og ud over det skifter jeg hellere vand !!men klart det er først muligt når baljen spiller klart
-Nu er det ikke en forhandler der har sagt det, men derimod producenten der forskriver det i deres vejledning- så som udgangspunkt må man sige at: jo, det kan godt bruges helt fra opstarten.
-Dernæst er der vores holdning bygget på erfaringer med produktet- og her mener jeg at det er godt at bruge fra opstarten idet levende sten, som Carsten også er inde på, kan indeholde store mængder fosfat der frigives i vandet og giver unødige store problemer under opstartsfasen og tiden fremover- så des hurtigere man får det ud af akvariet, des bedre.
Men igen, som Carsten er inde på, er Rowaphos et dyrt produkt og der kan gå ganske meget til alt efter hvor meget fosfat der er at slås med- og her er det en god og økonomisk løsning, at bruge seaklear eller lanthanum og derefter køre med Rowaphos som vedligeholdelse.