Ecotech/Coralsands !!?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2012
Re: Ecotech/Coralsands !!?
Hvis det er hos ITCAquatics i England, så mener jeg manden der er værd at snakke med, hedder Jez.
Hej Alle
Jeg har snakket med Henrik (dyrehandleren) og han har et samarbejde med Coralsands og Henrik kan gøre det til prisen 1900 kr hvis han "får" min. 10 lamper ind af gangen.
Hvis det er noget for nogen kunne vi kordinere til det lidt, for ingen af kan jo undvære alle vores lamper på en gang;-)
MVH
Jeg har snakket med Henrik (dyrehandleren) og han har et samarbejde med Coralsands og Henrik kan gøre det til prisen 1900 kr hvis han "får" min. 10 lamper ind af gangen.
Hvis det er noget for nogen kunne vi kordinere til det lidt, for ingen af kan jo undvære alle vores lamper på en gang;-)
MVH
- Chrissy62
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 4780 Stege
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Stege
1900 kr. er det pr. stk. vi skal have opgraderet?
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye
Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Præcis;-)Chrissy62 skrev:1900 kr. er det pr. stk. vi skal have opgraderet?
dvs ca 400 mere end u usa men der er kommer jo også fragt og moms på så vi er ved at være nede hvor jeg kan acceptere det;-)
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Ja det går da i den rigtige retning rent prismæssigt! Men hvis de får en ordre på 30-40 lamper , burde de kunne gøre det endnu bedre... Tænker jeg...
3 lamper x 1900kr er små 6000kr... Hvis jeg solgt mine gen 1 for, lad os sige 7500kr og brugte de 6000kr som jeg ville bruge på opgradering udover, så ville jeg kunne købe 2-3 helt nye gen 3 lamper istedet... Jeg ville kunne dække mit akvarie med 2 styk Gen 3 Pro , med lidt go vilje... Udfra hvad producenten skriver..
3 lamper x 1900kr er små 6000kr... Hvis jeg solgt mine gen 1 for, lad os sige 7500kr og brugte de 6000kr som jeg ville bruge på opgradering udover, så ville jeg kunne købe 2-3 helt nye gen 3 lamper istedet... Jeg ville kunne dække mit akvarie med 2 styk Gen 3 Pro , med lidt go vilje... Udfra hvad producenten skriver..
Morten
- Chrissy62
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 4780 Stege
- Geografisk sted: Stege
Hvis vi alle gjorde det, så skal der jo være et marked for at folk vil købe vores 1. gen lamper. 30-40 1. gen lamper er mange at skulle af med.
Men, jeg giver dig ret i, at det er horible priser. Vil også hellere have en ny 3. gen lampe, end betale små 2000 kr. for at opgradere min gamle.
Men, jeg giver dig ret i, at det er horible priser. Vil også hellere have en ny 3. gen lampe, end betale små 2000 kr. for at opgradere min gamle.
Mvh
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Re: 3 stk. Ecotech Radion XR130w LED lamper sælges!
Så er der svar fra UK.
Hi Erik
Thanks for the enquiry which versions of the light are they. The G2 to G3 or G3 Pro is a DIY kit. To upgrade from a G1 Ecotech are recommending a replacement board, wiring harness, and if the unit has not had the fan replaced a fan swap. In the UK we offer this as service refit.
Regards jez
Som jeg ser det, kan det godt lade sig gøre at gå fra G1 til G3.
Men spørgsmålet er, om det kan købes som et DIY kit.
Det må jeg jo spørge dem om.
Vi må også vide hvad det koster.
Jeg følger op.
Erik
Edit: Sorry Morten. Den her skulle nok have været i Ginos tråd.
Måske moderator vil flytte den til rette tråd, please?
Hi Erik
Thanks for the enquiry which versions of the light are they. The G2 to G3 or G3 Pro is a DIY kit. To upgrade from a G1 Ecotech are recommending a replacement board, wiring harness, and if the unit has not had the fan replaced a fan swap. In the UK we offer this as service refit.
Regards jez
Som jeg ser det, kan det godt lade sig gøre at gå fra G1 til G3.
Men spørgsmålet er, om det kan købes som et DIY kit.
Det må jeg jo spørge dem om.
Vi må også vide hvad det koster.
Jeg følger op.
Erik
Edit: Sorry Morten. Den her skulle nok have været i Ginos tråd.
Måske moderator vil flytte den til rette tråd, please?
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Re: 3 stk. Ecotech Radion XR130w LED lamper sælges!
Det er bare ok Erik ..
Spændende at høre hvad de kan tilbyde!
Spændende at høre hvad de kan tilbyde!
Morten
- bima
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Geografisk sted: 9800 Hjørring
Der burde Jo ikke være noget i vejen for at få et G3 Pro DIY kit.
For mange af G1 lamperne er vel nok uden for garantiperioden.
Det var måske også et argument der kunne bruges
Senest rettet af bima man 24. mar 2014 06:27, rettet i alt 1 gang.
- bima
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Geografisk sted: 9800 Hjørring
Dobbeltpost
Hej Henning.bima skrev:Der burde Jo ikke være noget i vejen for at få et G3 Pro DIY kit.
Nej det er lidt underligt, jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvad eden store forskel er på G1 og G2 ..er med på et par led pære men ellers af indmad for der er kan nemt købes et kit diy fra G2 til G3 Pro..
Har spurgt dem af men har ikke rigtigt fået noget svar fra dem omkring dette!
Men vi er helt enige men lader til at både ecotech selv og coralsands VIL have vi skal sende vores G1 lamper afsted

Mvh
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7400 Herning
Sad lige og surfede lidt, måske Sewatec var en anden mulighed?
De skriver i hvert fald, at man skal sende dem ind til dem. Så måske de har en hurtigere behandlingstid http://www.sewatec.de/ecotech-radion-g3 ... jq8o04a9t1" onclick="window.open(this.href);return false;
De skriver i hvert fald, at man skal sende dem ind til dem. Så måske de har en hurtigere behandlingstid http://www.sewatec.de/ecotech-radion-g3 ... jq8o04a9t1" onclick="window.open(this.href);return false;
HejRCOne23 skrev:Sad lige og surfede lidt, måske Sewatec var en anden mulighed?
Jeg tror ikke de har hurtigere behandlingstid da jeg er ret sikker på at de sender dem videre til Coralsands:-(
Kan forstår på dyrehandleren at de (coralsands) har en ok hurtig behandlings tid!? men ja der er jo ikke andet for end at prøve det af;-)
MVH
- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8660 Skanderborg
Altså jeg har haft mine hos coral sands 3 gange, 1 gange rep og 2 gange upgrade og det var hurtig og fin behandling. Ca 5 arbejdesdage så havde jeg lamperne igen hver gang.
Men hvis andre har dårlige erfaringer, så kan man nok være uheldig.
Mon ik der er lidt lodning eller lign der skal laves på G1 og de derfor helst selv vil gøre det? Mens G2 til G3 måske mere bare er at sætte en diodeblok i.
Jeg ved det ikke, men det kunne give mening?
Men hvis andre har dårlige erfaringer, så kan man nok være uheldig.
Mon ik der er lidt lodning eller lign der skal laves på G1 og de derfor helst selv vil gøre det? Mens G2 til G3 måske mere bare er at sætte en diodeblok i.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
The G2 to G3 or G3 Pro is a DIY kit. To upgrade from a G1 Ecotech are recommending a replacement board, wiring harness, and if the unit has not had the fan replaced a fan swap. In the UK we offer this as service refit.KasperT skrev:
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
- Esben
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 1999
Jeg er også på med 3 lamper
Mini Reef - Facebook gruppe for saltvandsakvarister http://www.facebook.com/#!/groups/40647 ... rk_t=group