Cylinder rose på afveje

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
Lennart
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
12
Postnummer: 6200 Aabenraa
Saltvand siden?: 2013

Cylinder rose på afveje

Indlæg af Lennart »

Hej

Jeg har en fin cylinder rose med meget flotte purpur tentakler og en flot cyanofarvet midte.
Den har åbenbart ikke noget hus! Da jeg købte den var bagenden klædt med sand og sten. Bagenden lignede mest af alt snot med sten på.
Jeg lagde den forsigtigt på bunden og alt var fint, jeg fodrede den med lidt reje stykker og den spiste lystigt.
En dag var den pludselig væk, og jeg opdagede at den var kravlet ud af sit slimede bo. Den krøb hen langs nogen sten og nu kunne man rigtigt se dyret, det er en lang orm faktisk. Nå men den krøb ind under en sten og lå så der noget tid og funklede med sine tentakler.
Alt var fint, men så en dag hvor jeg sad og kiggede på akvariet (helt tilfældigvis) da så jeg at den ligesom pustede sine tentakler rigtigt voldsomt op, og pludselig så lettede den ud under stenen og fløj rundt i vandet på må og få. Det var en imponerende syn. Men den landede så lige ned i nogen zoas.
Hmmm, jeg ville jo ikke have den bare lå der helt tilfældigt. Så jeg flyttede den hen under en sten hvor der var mere plads. Jeg lagde en lille bunke sten/sand som den kunne bore sig ned i. Så lå den der nogen dage, men så idag var den åbenbart igen fløjet af. Jeg ledte og ledte, og fandt den pludselig siddende i en af returpumperne...... :devily: jeg fik den hevet fri, men mange af tentaklerne var revet af suk. Jeg har lagt den tilbage under stenen hvor der er rigeligt med sand og grus den kan putte sig i.
Men nu er mit spørgsmål, hvorfor bliver den ved med at flyve væk ? Er det normalt de flytter sig hele tiden, hvor vil den hen ? Og hvordan får jeg den til at blive et bestemt sted ?
Vedhæftede filer
image.jpg
Never say oops, allways say ahhh interesting
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Re: Cylinder rose på afveje

Indlæg af Johnny »

den rykker hvis de ikke er tilfreds med cirk osv lisom med en annemone bestæmmer den selv hvor den vil være
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Helt på linie med Johnny
Brugeravatar
Lennart
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
12
Postnummer: 6200 Aabenraa
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Lennart »

Ja det er muligt den selv vil bestemme, men der har den mødt sin overmand hehe

Jeg kan ikke accepterer at den tager livet af sig selv i en cirkulationspumpe, ej heller at den drøner rundt på må og få og brænder alt muligt med sine tentakler.

Jeg har læst mig til at man kan tilbyde den et rør at bo i, jeg har derfor lagt et pvc rør der hvor jeg vil ha den skal bo, fyldt lidt koralgrus i og proppet den derind. :f2:
Never say oops, allways say ahhh interesting
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Indlæg af dyne »