Boyds chemiClean spørgsmål
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2013
Boyds chemiClean spørgsmål
De står på pakken at skummeren skal forblive kørende, men ligemeget hvor jeg læser om det herinde så skriver folk at man skal slukke skummeren, nogen der køre behandlingen uden at slukke skummeren..? jeg tilføre stadig en ilt sten i DT tænker jeg, eller er det nok i sumpen..?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Boyds chemiClean spørgsmål
Jeg har 2 pakker, hvor der står begge dele. Den ældste at skummeren skal slukkes og på den nye at den skal forblive tændt.
Det kan være at e har ændret i indholdet så det er derfor ændringen er sket
Det kan være at e har ændret i indholdet så det er derfor ændringen er sket
Det der menes er at du skal pille skummer koppen af og lave skummeren "ilte" vandet! ellers kan du bruge en kraftig luftpumpe med en ilt sten!
Jeg har lavet lidt forskellige forsøg med dette produkt;-)
MVH
Jeg har lavet lidt forskellige forsøg med dette produkt;-)
MVH
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
det var netop det jeg tænkte.
tror du ikke det er rigeligt med luftsten nede i sumpen..? tænker i refugium der kan dækkes over, så er der en bobbelfælde inden retur pumpen, det bliver vel stadig gennem iltet selvom der ikke er i million bobbler i DT.
tror du ikke det er rigeligt med luftsten nede i sumpen..? tænker i refugium der kan dækkes over, så er der en bobbelfælde inden retur pumpen, det bliver vel stadig gennem iltet selvom der ikke er i million bobbler i DT.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jeg slukkede bare skummeren og lod cirkulations pumperne klare resten, og det gik uden problemer
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
okay, så ingen ilt helvede hos dig 

Jeg ville helt klart bruge en ilt sten. læste for 1 års tid siden på Rc mener jeg det var om uheldigt udfald ved mange der ikke havde gjort netop dette! det tager jo ilten ret kraftigt dette middel..
Taget fra deres hjemme side!
1. Aquarium oxygen levels must be increased using heavy aeration or a large air stone.
2. Turn off any UV sterilizers and ozonizers and remove any Chemi-Pure or carbon during treatment.
3. Continue using a protein skimmer, although skimmer may require adjustment to prevent excessive overflow.
4. Maintain normal water flow using pumps and powerheads.
5. Add Chemi-Pure. to see how much to add, refer to the tabs above.
6. Successful treatment may take up to 48 hours. After the 48 hour treatment period, preform a 20% water change.
7. Turn on any UV sterilizers and ozonators and replace Chemi-Pure or carbon removed previously.
Repeat as necessary. Chemi-Clean can be used monthly as a regular component of aquarium maintenance.
Læg godt mærke til punkt et!!!!!!!!
1. Aquarium oxygen levels must be increased using heavy aeration or a large air stone.
2. Turn off any UV sterilizers and ozonizers and remove any Chemi-Pure or carbon during treatment.
3. Continue using a protein skimmer, although skimmer may require adjustment to prevent excessive overflow.
4. Maintain normal water flow using pumps and powerheads.
5. Add Chemi-Pure. to see how much to add, refer to the tabs above.
6. Successful treatment may take up to 48 hours. After the 48 hour treatment period, preform a 20% water change.
7. Turn on any UV sterilizers and ozonators and replace Chemi-Pure or carbon removed previously.
Repeat as necessary. Chemi-Clean can be used monthly as a regular component of aquarium maintenance.
Læg godt mærke til punkt et!!!!!!!!
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
Så du ville afskumme normalt i skummeren, (tømme kop og justere ved den afskumning der kommer ved brugen CC)..?Gino skrev:Jeg ville helt klart bruge en ilt sten. læste for 1 års tid siden på Rc mener jeg det var om uheldigt udfald ved mange der ikke havde gjort netop dette! det tager jo ilten ret kraftigt dette middel..
jeg har slået min ozon fra, men der står ikke nogen omkring Rowa Phos, better safe than sorry og fjern det også eller..?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Overhovedet ikke. Der var ingen reaktion på noget som helst i akvariet, ud over at de alger som jeg ville have væk, blev så løse at de kunne suges op.pasex skrev:okay, så ingen ilt helvede hos dig
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Gino skrev:Taget fra deres hjemme side!
Det kommer vel helt an på hvor god cirkulationen er i akvariet og ikke mindst besætningens størrelse.
Hvis der er så mange fisk i at det er lige på grænsen, så skal der nok en iltning til, men med en mere
sparsom besætning er det vel ikke nødvendig.
Mange af de anvisninger er baseret på at amerikanerne kan have det pindet ud til sidste detalje for ikke at
sagsøge en eller anden.
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
nu er der tilført 15 skefulde, og tror bare med det samme jeg kan sige at man IKKE kan køre med skummer kop monteret
jeg har lavet en acryl plade over så der ikke sprøjter vand fra boblerne ud over det hele, men der kommer godt nok gang i systemet 

- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
jeg går ud fra at anbefalingen om at køre skummeren, er pga den proces der opstår bruger ilt. Man skal dog være klar over skummeren typisk skummer over, så hvis det er muligt så kør den uden kop, således den bare ilter vandet.
Der ud over har jeg selv brugt produktet, og det virkede ganske glimerende, dog tog det en hel uge, før cyanoén begyndte at dø ved mig... Har ikke set spor af det siden...
Der ud over har jeg selv brugt produktet, og det virkede ganske glimerende, dog tog det en hel uge, før cyanoén begyndte at dø ved mig... Har ikke set spor af det siden...
Senest rettet af StarF tors 20. mar 2014 12:25, rettet i alt 1 gang.
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
Som Carsten så fint linker til: 3. Continue using a protein skimmer, although skimmer may require adjustment to prevent excessive overflow.StarF skrev:jeg går ud fra at anbefalingen om at køre skummeren, er pga den proces der opstår bruger ilt. Man skal dog være klar over skummeren typisk skummer over, så hvis det er muligt så kør den uden kop, således den bare ilter vandet.
Derved forståe jeg det som om man godt kan køre med skummer men den skal justeres ned for ikke at skumme over

Pasex jeg mener du bare skal fjerne skummer koppen og lade den kører;-) så er der ikke så mange bobler til bobbelfælden;-)
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
Det er skam gjortGino skrev:Pasex jeg mener du bare skal fjerne skummer koppen og lade den kører;-) så er der ikke så mange bobler til bobbelfælden;-)

-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
- Saltvand siden?: 2009
Det var ikke lang tid du prøvede med vandskifte og rowaphos
Har du fået en ide om, hvor næringen kom fra ?

-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5220 Odense SØ
Pas nu på med dette produkt!!! Jeg lavede 20% vandskift, kørte en gang kul og brugte en filterpose efter behandlingen i 48 timer.
Jeg tog skummer koppen af og lod den ilte vandet, det virker fint.
Skulle jeg få cyano igen ville jeg ikke bruge chemi clean. Jeg syntes det er for hidsigt.
Rowa og mørklægning
Skulle jeg få cyano igen ville jeg ikke bruge chemi clean. Jeg syntes det er for hidsigt.
Rowa og mørklægning

Upcomming zeobalje
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
Kan se det brede sig ud over zoa sten osv, og der stod 12-15 dages levering på bestillingen men det kom allerede igår, så nu prøver jeg.Schwensen skrev:Det var ikke lang tid du prøvede med vandskifte og rowaphos![]()
Det er der hvor jeg for en måned siden gravede 3-4 kopper sand op til en kammerat der skulle starte op, det har frigivet de bakterier desværre. nu har jeg fulgt opskriften, dog ikke med luftsten, men lader skummeren ilte vandet uden kop på.
jeg gør det samme, som der står i vejledningen, dog ikke kul da jeg ikke stoler på det ikke frigiver po4, men bruger ozon så det går nokflzak skrev:Pas nu på med dette produkt!!! Jeg lavede 20% vandskift, kørte en gang kul og brugte en filterpose efter behandlingen i 48 timer.
Rowa og mørklægning

-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
Hmm... Bakterierne har hele tiden været der, men der har ikke været næring til dem tidligere? Så er altså ikke helt sikker på, det er her, at problemet er opståetpasex skrev:Kan se det brede sig ud over zoa sten osv, og der stod 12-15 dages levering på bestillingen men det kom allerede igår, så nu prøver jeg.Schwensen skrev:Det var ikke lang tid du prøvede med vandskifte og rowaphos![]()
Det er der hvor jeg for en måned siden gravede 3-4 kopper sand op til en kammerat der skulle starte op, det har frigivet de bakterier desværre. nu har jeg fulgt opskriften, dog ikke med luftsten, men lader skummeren ilte vandet uden kop på

Jeg frygter lidt, at du blot fjerner symptomerne, men ikke årsagen? Men det kan tiden jo kun vise

- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
Det er lige der hvor jeg fjernede de 3-4 kopper bundlag, og der kom en del svæv op der lagde sig omkring det, men det er også der de zoa's fra dig står, kan være den smule der var på dem har fået næring fra det der lå i bundlaget der hvivlede op et par uger før dem fra dig kom i..? det er helt sikkert det område det er startet, nu må vi se om jeg kan tage det i opløbet, stoppede jo lige der omkring med rowa også da jeg ikke vidste om det havde nogen effekt, har jo kørt med 3 dl lige fra dag 1 i starten, og skiftet hver måned, så der kan være flere ting der spiller indSchwensen skrev:Hmm... Bakterierne har hele tiden været der, men der har ikke været næring til dem tidligere? Så er altså ikke helt sikker på, det er her, at problemet er opståetpasex skrev:Kan se det brede sig ud over zoa sten osv, og der stod 12-15 dages levering på bestillingen men det kom allerede igår, så nu prøver jeg.Schwensen skrev:Det var ikke lang tid du prøvede med vandskifte og rowaphos![]()
Det er der hvor jeg for en måned siden gravede 3-4 kopper sand op til en kammerat der skulle starte op, det har frigivet de bakterier desværre. nu har jeg fulgt opskriften, dog ikke med luftsten, men lader skummeren ilte vandet uden kop på![]()
Jeg frygter lidt, at du blot fjerner symptomerne, men ikke årsagen? Men det kan tiden jo kun vise