Jebao
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jebao
Ved at der er nogle som bruger Jebao pumper, men er der nogle som bruger denne her nye twin controller?
http://www.fish-street.com/jebao_twins_ ... gory_id=35" onclick="window.open(this.href);return false;
Og hvordan er pumperne i forhold til Tunze's?
http://www.fish-street.com/jebao_twins_ ... gory_id=35" onclick="window.open(this.href);return false;
Og hvordan er pumperne i forhold til Tunze's?
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Re: Jebao
Man kan jo sige at de minder ufatteligt meget om tunze ... Både udseende og størrelse . Jeg har netop solgt mine to jebao wp40! De giver et godt flow og har jo en del forskellige indstillingsmuligheder , men jeg brugte det ikke rigtig .. De brummer lidt , men det er jo nok en smagssag! Jeg købte mig en tunze 6095 istedet for..
Morten
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Jeg så en wp40 forleden live for første gang - ikke stor som forventet - og sagde næsten ikke noget! Jeg var positivt overrasket!MoG skrev:Man kan jo sige at de minder ufatteligt meget om tunze ... Både udseende og størrelse . Jeg har netop solgt mine to jebao wp40! De giver et godt flow og har jo en del forskellige indstillingsmuligheder , men jeg brugte det ikke rigtig .. De brummer lidt , men det er jo nok en smagssag! Jeg købte mig en tunze 6095 istedet for..
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Er Tunzen mere lydløs en Jebaoen?MoG skrev:Man kan jo sige at de minder ufatteligt meget om tunze ... Både udseende og størrelse . Jeg har netop solgt mine to jebao wp40! De giver et godt flow og har jo en del forskellige indstillingsmuligheder , men jeg brugte det ikke rigtig .. De brummer lidt , men det er jo nok en smagssag! Jeg købte mig en tunze 6095 istedet for..
Så at fish-street har fået en speciel model af dem, som hedder FS14000, det skulle være en særlig model lavet kun til FS og være en wp40, men med et specielt lyddæmpet ophæng
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Jeg ville helt sikkert bestille de nye FS14000 (hvad betyder FS?)Carsten skrev:Er Tunzen mere lydløs en Jebaoen?MoG skrev:Man kan jo sige at de minder ufatteligt meget om tunze ... Både udseende og størrelse . Jeg har netop solgt mine to jebao wp40! De giver et godt flow og har jo en del forskellige indstillingsmuligheder , men jeg brugte det ikke rigtig .. De brummer lidt , men det er jo nok en smagssag! Jeg købte mig en tunze 6095 istedet for..
Så at fish-street har fået en speciel model af dem, som hedder FS14000, det skulle være en særlig model lavet kun til FS og være en wp40, men med et specielt lyddæmpet ophæng
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Mon ikke FS står for Fish-Street??Bingocaller skrev:Jeg ville helt sikkert bestille de nye FS14000 (hvad betyder FS?)Carsten skrev:Er Tunzen mere lydløs en Jebaoen?MoG skrev:Man kan jo sige at de minder ufatteligt meget om tunze ... Både udseende og størrelse . Jeg har netop solgt mine to jebao wp40! De giver et godt flow og har jo en del forskellige indstillingsmuligheder , men jeg brugte det ikke rigtig .. De brummer lidt , men det er jo nok en smagssag! Jeg købte mig en tunze 6095 istedet for..
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Grunden til at jeg spørger, er den simple at springet fra de Tunze 6095 og op til den næste 6155 er alt for stort rent prismæssigt. Det er dobbelt op
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
En standard jebao wp40 siger mere ifht. Tunze - uden tvivl! Kunne tydeligt høre forskel når jeg prøvede at tænde og slukke de forskellige pumper .. Vil dog sige at man kun hører til det når der er forholdsvis stille! Ved normal støj, dvs. Snak, tv osv.. Så bemærker man det ikke rigtigt! Har dog erfaret at de lige skal afkalkes lidt oftere end eks. Tunze , da de falder i ydeevne og begynder at sige lidt mere!
Men Man får rigtig meget for pengene!
Men Man får rigtig meget for pengene!
Morten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Strøby egede
Hej CarstenCarsten skrev:Er Tunzen mere lydløs en Jebaoen?MoG skrev:Man kan jo sige at de minder ufatteligt meget om tunze ... Både udseende og størrelse . Jeg har netop solgt mine to jebao wp40! De giver et godt flow og har jo en del forskellige indstillingsmuligheder , men jeg brugte det ikke rigtig .. De brummer lidt , men det er jo nok en smagssag! Jeg købte mig en tunze 6095 istedet for..
Jeg har lige modtaget ovenstående pumpe fra Fish-Street, men jeg har ikke noget vand i akvariet så jeg kan teste den endnu

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: middelfart
Jeg kører med den der hedder wp40 og har vel gjort det i ca 1 år, kører kun med en enkelt så kan ikke sige noget om den dobbelt controller, men i mit akvarie kører der også 2 stk 6105 som har lidt år på bagen, og vil nærmest sige jeg mere kan høre dem. Men nu kører jeg ikke wp40 på bølge mode, for syntes når man bruger den indstilning så kan den godt høres, så min kører bare op og ned i omdrejninger ligesom en tunze på multicontroller, og må sku sige de jebao gør det godt, der er skub i dem.
Mvh Thue
Mvh Thue
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Jeg har en wp 25 og er YDERST tilfreds med både flow,alle de forskellige indstillingsmuligheder og lyd niveau.
Charlie
Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Salt_Aalborg
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Geografisk sted: Nørresundby
Jeg bruger twin-controller til mine 2 wp-25, fungerer supergodt. Der er en del finjusteringer, fx at man kun skal klikke på "feed" kort, og ikke holde den inde, samt lyssensoren er mere pålidelig (indbygget)
Desuden kan man justere flow i flere intavaller.
Kan kun anbefales.
Desuden kan man justere flow i flere intavaller.
Kan kun anbefales.
- KimJ
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4863 Eskilstrup
- Saltvand siden?: 1979
- Geografisk sted: Falster
- Kontakt:
Men Du springer jo også en model (6105) over? 6105 er med 13000 l/t det nærmeste man kommer WP40 ydelsesmæssigt. Prisforskellen på de to, er dog stadig til at få øje på...Carsten skrev:Grunden til at jeg spørger, er den simple at springet fra de Tunze 6095 og op til den næste 6155 er alt for stort rent prismæssigt. Det er dobbelt op
Jeg turde dog desværre ikke at satse på det ukendte, så jeg er endt med at købe 4 x 6105 og en 7096. De fleste steder kan man til gengæld nok få forhendlet prisen lidt ned ved et samlet køb som det. Hvis Du allerede har en Tunze controller, er der jo også en besparelse der.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Ved egentligt ikke hvorfor jeg har overset den.KimJ skrev:Men Du springer jo også en model (6105) over? 6105 er med 13000 l/t det nærmeste man kommer WP40 ydelsesmæssigt. Prisforskellen på de to, er dog stadig til at få øje på...Carsten skrev:Grunden til at jeg spørger, er den simple at springet fra de Tunze 6095 og op til den næste 6155 er alt for stort rent prismæssigt. Det er dobbelt op
Jeg turde dog desværre ikke at satse på det ukendte, så jeg er endt med at købe 4 x 6105 og en 7096. De fleste steder kan man til gengæld nok få forhendlet prisen lidt ned ved et samlet køb som det. Hvis Du allerede har en Tunze controller, er der jo også en besparelse der.
Men der er stadig lang vej ned til prisen på det sæt med en twin controller og så 2xFs14000 pumper.
Prisen er incl porto moms og toldgebyr lidt over 1500 kroner
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: middelfart
Hehe ja og sikkert inden længe, så kommer sættet nok til uk warehouse, og så er prisen vel kun ca 1100 med fragt og ingen told, det kan man ingen gange få en enkelt 6105 tilCarsten skrev:Ved egentligt ikke hvorfor jeg har overset den.KimJ skrev:Men Du springer jo også en model (6105) over? 6105 er med 13000 l/t det nærmeste man kommer WP40 ydelsesmæssigt. Prisforskellen på de to, er dog stadig til at få øje på...Carsten skrev:Grunden til at jeg spørger, er den simple at springet fra de Tunze 6095 og op til den næste 6155 er alt for stort rent prismæssigt. Det er dobbelt op
Men der er stadig lang vej ned til prisen på det sæt med en twin controller og så 2xFs14000 pumper.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Jeg skrev til Eric som har Fish-street, og det sæt kommer af en eller anden årsag ikke i hans Uk warehouse.Thue skrev:Hehe ja og sikkert inden længe, så kommer sættet nok til uk warehouse, og så er prisen vel kun ca 1100 med fragt og ingen told, det kan man ingen gange få en enkelt 6105 tilCarsten skrev:Ved egentligt ikke hvorfor jeg har overset den.KimJ skrev:Men Du springer jo også en model (6105) over? 6105 er med 13000 l/t det nærmeste man kommer WP40 ydelsesmæssigt. Prisforskellen på de to, er dog stadig til at få øje på...Carsten skrev:Grunden til at jeg spørger, er den simple at springet fra de Tunze 6095 og op til den næste 6155 er alt for stort rent prismæssigt. Det er dobbelt op
Han mumlede noget om et de der kun havde UK stik, men det er jo noget vrøvl for de andre ting har også EU stik
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Fatter ikke hvorfor de ikke fylder UK warehouse med hele pisset - der er så mange gode produkter
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
rainfile at gmail compasex skrev:kan man få en mail til ham Eric..? jeg har problemer med et produkt men høre ikke noget på de mails jeg sender til dem på deres support mail.
Eric Wong, det er dog noget tid siden jeg har mailet med ham, så den kan være ændret siden.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)