Vil starte med mit første setup af saltvand, denne fik lov at køre i 10 dagen inden fruen mente at det var noget flottere end mit Discus akvarium, så der blev opgraderet.
Jo det gav mening.Thomas fra Stockholm skrev:@Carsten, der findes ingen dumme spørgsmål, bare dumme svar!
Ølkassernehar 2 formål.
1) Da sumpen sår bag det lille DT skal jeg vokse længere arme om jeg skal komme ned og rode i det, så den primære funktion er at få en flad plade lidt højere i akvariet så jeg kan nå bedre, ølkasserne passede perfekt på højden så min skummer står på den helt rigtige dybt (23 cm vand). Biopellets reaktor og PO4 reaktoren står ligeledes på ølkasserne så jeg kan må dem.
2) Den anden funktion er at danne en lagkage, nederst rør der giver cirkulation nedefra, Levende sten, ca. 15 cm, derefter ca. 10 cm vand for at få cirkulation rundt mine LS, så kommer (bunden) af ølkasserne hvor der står teknik samt et lag med levende sten, ca. 15 cm.
Tanken var først bare at have ølkasserne for højden, for jeg var ikke helt OK med at have en masse LS liggende på bunden af akvariet med potentielle døde zoner som følge deraf, problemet er jo at jeg ikke kan se ind til akvariet da der jo hurtigt vokser på alger på begge ruder.
Håber jeg denne gang gav mening
Hehe, til gengæld må du døje med den samme dumme moderatorThomas fra Stockholm skrev:Jeg må nok indrømme at jeg næsten bliver stresset af denne side, på et andet forum kan man vente i uger inden man får en kommentar![]()