Ja ganske kort som overskriften antyder. Jeg har kørt med mit RSM 130D i et halvt års tid nu. Nu trives akavariet efterhånden, og der ser ud til at være en fin balance mellem de forskellige værdier. Altså: Akvariet virker "sundt og velkørende". Nu syntes jeg bare ikke jeg kan læse en eneste guide uden at den anbefaler jeg skal tilsætte sporstoffer, kalkreactor, aktivt dit-og-dat og/eller dut!

Jeg har egentlig kun kørt med reverse osmose vand, jævnlige vandskift, forskelligt fiskefoder (som alle beboere nyder godt af?), god lyskvalitet og en middelgod skummer. En god rensesvamp også. Jeg har lidt forskellige koraller, en anemone, hårdføre fisk og opmærksomhed!
Men i de svage øjeblikke tænker jeg om jeg gør noget forkert? Mangler akvariet noget, er det så sundt som det ser ud? Hvorfor kan det køre så fint UDEN alle de her anbefalede ting? Jeg syntes det er underligt....og tankevækkende....Hvad siger "de kloge"?

Edit: Skal lige nævnes at sumpen er fyldt med rubble-live rock (som måske bare er supergodt for en masse?)-